ژنراتور دوگانه سوز

یک ژنراتور دوگانه سوز برای کار بر روی دو نوع سوخت طراحی شده است که رایج ترین آنها پروپان و بنزین است. برخی نیز با گازوئیل و گاز طبیعی کار می کنند. هنگام استفاده از این نوع ژنراتور، می توانید هر دو سوخت را به طور همزمان روشن کنید یا از یک منبع سوخت استفاده کنید. این ویژگی آن را از ژنراتور دوسوخت متمایز می کند که با وجود داشتن دو منبع سوخت، نمی تواند به طور همزمان از آنها استفاده کند.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت ژنراتور دوگانه سوز به دلیل تطبیق پذیری آنهاست. آنها شما را قادر می سازند تا از دو منبع سوخت با هم استفاده کنید تا همان وات و طول عمر مورد نیاز خود را بدون محدود کردن شما به یک نوع سوخت تولید کنید. بنابراین، ژنراتورهای دوگانه سوز برای راه اندازی وسایل بزرگ و برای کسانی که خارج از شبکه زندگی می کنند ایده آل هستند.

ژنراتور دوگانه سوز

یک ژنراتور دوگانه سوز چگونه کار می کند

ژنراتور دوگانه سوز دارای دو منبع انرژی مختلف هستند که موتور را به کار می اندازند. آنها می توانند از سوخت موجود استفاده کنند و همچنین در صورت عدم استفاده همزمان از آنها، یک گزینه پشتیبان نیز وجود دارد. کارکردن یکی از آنها نسبتاً آسان است زیرا همراه با دفترچه راهنما ارائه می شود.

 ابتدا باید نوع سوخت مورد نظر خود را تعیین کنید، مخزن یا هر دو مخزن را پر کنید و سپس کابل برق را از ژنراتور خود به خانه خود وصل کنید.

اگر اولین مورد کم شود، ژنراتور به طور خودکار به منبع سوخت دیگر می رود، بنابراین لازم نیست نگران تعویض دستی آن باشید. با این حال، همیشه باید مطمئن شوید که حداقل یک باک سوخت پر است، زیرا تمام شدن بنزین می‌تواند باعث از بین رفتن خاصیت مغناطیسی سیم‌پیچ‌های ژنراتور شود و راه‌اندازی مجدد آن را سخت‌تر کند.

 سوخت کم همچنین گرمای سیلندر را کاهش می دهد که ممکن است منجر به نشت روغن و رسوبات سوخت از طریق مفاصل لغزشی در اگزوز شود.

کارکردن ژنراتور در فاصله ای از خانه توصیه می شود، زیرا آنها گازهای سمی مانند مونوکسید کربن تولید می کنند که برای همه سرنشینان، از جمله حیوانات خانگی که ممکن است داشته باشید، به خطر می اندازد.

علاوه بر این، گرفتگی لوله‌ها یا سیم‌های در معرض خطر در ژنراتور شما می‌تواند خطر آتش سوزی باشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که ژنراتور شما به خوبی نگهداری می‌شود و برای هرگونه سیم شلی در کابل‌ها بررسی می‌شود.

مزایای ژنراتور دوگانه سوز

برخی از مزایای استفاده از ژنراتور دوگانه سوز در مقایسه با ژنراتورهای تک سوختی عبارتند از:

راندمان سوخت بهتر

برای به حداکثر رساندن تولید برق خود، خرید یک ژنراتور دوگانه سوز را در نظر بگیرید. ژنراتور دوگانه سوز دارای راندمان سوخت بهتری هستند که آنها را مقرون به صرفه تر می کند.

آنها می توانند حتی با سوخت کم کار کنند زیرا موتور بسیار کارآمدی دارد که قدرت بهینه ای را برای هر واحد سوخت تولید می کند و باعث می شود آنها مقرون به صرفه باشند و در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی کنند.

عملکرد سازگار با محیط زیست

ژنراتور دوگانه سوز نسبت به ژنراتورهای استاندارد که با بنزین یا گازوئیل کار می کنند سازگارتر با محیط زیست هستند. اکثر ژنراتورهای دوگانه سوز دارای یک ژنراتور بسیار کارآمد هستند و از پروپان تمیزتر استفاده می کنند که انتشار گازهای سمی را کاهش می دهد.

 

ژنراتور دوگانه سوز یک گزینه فوق العاده همه کاره برای افرادی است که هر کجا که می روند به برق نیاز دارند. این ژنراتورها آرامش خاطر را به ارمغان می‌آورند و کارایی و سهولت استفاده از آن‌ها تضمین می‌کند که بهترین دو نوع سوخت را دریافت می‌کنید.

ژنراتور دوگانه سوز

معایب ژنراتور دوگانه سوز

علیرغم اینکه ژنراتور دوگانه سوز همه کاره و سازگار با محیط زیست هستند، معایبی نیز دارند.

چالش های ذخیره سازی گاز

بنزین عمر کوتاهی دارد و ذخیره آن را سخت تر می کند. اگر ژنراتور دوگانه سوز شما از بنزین استفاده می کند، باید به محض دریافت از آن مطمئن شوید. اگر قصد دارید آن را ذخیره کنید، باید یک تثبیت کننده تهیه کنید که کمی گران است و به هزینه های عملیاتی می افزاید.

برخی از ایالت ها همچنین محدودیتی در میزان ذخیره گاز دارند زیرا گاز خطر آتش سوزی است.

نیازهای تعمیر و نگهداری

نگهداری ژنراتور دوگانه سوز در مقایسه با ژنراتورهای تک سوختی گرانتر است. شما باید آنها را به خوبی نگهداری کنید تا مطمئن شوید که کارآمد هستند. این شامل تمیز کردن سیستم های سوخت به طور منظم برای جلوگیری از گرفتگی لوله ها و اطمینان از اینکه مخزن پروپان همیشه پر است.

 قبل از سرمایه گذاری در یک ژنراتور دوگانه سوز، اطمینان حاصل کنید که به راحتی به تمام مخازن دسترسی دارد تا تمیز کردن آن آسان شود.

معایب احتمالی ژنراتور دوگانه سوز

از آنجایی که ژنراتور دوگانه سوز بسیار متنوع هستند، تقریباً همه می توانند از آنها بهره ببرند. با این حال، هنوز برخی از معایب احتمالی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

اگرچه آنها نسبت به ژنراتورهای ثابت ارزانتر هستند، ژنراتور دوگانه سوز نسبت به همتایان تک سوختی خود گرانتر هستند. شما از لحاظ فنی پول بیشتری دریافت می کنید، اما اگر تصمیم به سرمایه گذاری در یک ژنراتور دوگانه سوز دارید، باید مطمئن باشید که می توانید از دو منبع سوخت مختلف استفاده کنید.

عملکرد بهینه موتور ممکن است به دلیل موقعیت های جغرافیایی مختلف که ترکیب گاز طبیعی را تغییر می دهد تحت تأثیر قرار گیرد.

سیستم عامل آنها پیچیده تر است و ویژگی های اضافی معمولاً منجر به پیچیدگی بیشتر می شود.

ژنراتور دوگانه سوز برای نیازهای کم توان توصیه نمی شوند. یک ژنراتور کوچک دوگانه سوز بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار برای ۴۴۰۰ وات برق هزینه خواهد داشت. در صورت نیاز به قدرت کم، یک ژنراتور سوخت تکی کافی خواهد بود.

نیاز به سوخت دوگانه نسبت به استفاده از ژنراتور تک سوختی استرس زا و طاقت فرسا به نظر می رسد.

ژنراتور دوگانه سوز

چرا باید از ژنراتور دوگانه سوز استفاده کرد

به دلایل زیادی باید از ژنراتور دوگانه سوز نسبت به ژنراتور استاندارد یا دو سوختی استفاده کنید. حتی اگر یک نیروگاه قابل حمل یا ژنراتور خورشیدی دارید، ممکن است همچنان یک نسخه پشتیبان اضافی بخواهید. یک ژنراتور دوگانه سوز بسیاری از عملکردهای اساسی را در طوفان های شدید یا خاموشی های طولانی انجام می دهد.

منابع متعدد سوخت

دلیل اصلی خرید ژنراتور دوگانه سوز، دسترسی به چند منبع سوخت است. همانطور که قبلا ذکر شد، برخی از انواع سوخت، بسته به موقعیت، عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارند.

در مناطق مستعد بلایای طبیعی، یک منبع سوخت ممکن است خشک شود. اگر یک منبع انرژی کمیاب باشد، یک ژنراتور دوگانه سوز یک گزینه سوخت‌گیری اضافی را فراهم می‌کند.

مدت زمان طولانی تر

جابجایی بین منابع سوخت به این معنی است که می توانید منبع تغذیه پشتیبان خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید. وقتی گاز ژنراتور تمام می شود، می تواند به پروپان یا برعکس تبدیل شود.

تطبیق پذیری به شما امکان می دهد قدرت خود را ادامه دهید. در طول خاموشی های طولانی، داشتن زمان اجرا طولانی تر برای حفظ برق تا زمانی که شبکه دوباره آنلاین شود، بسیار مهم است.

آمادگی

هنگام مواجهه با بلایای طبیعی یا قطع برق، ممکن است همیشه یک سوخت کافی برای کارکردن ژنراتور خود نداشته باشید. ژنراتور دوگانه سوز گزینه های بیشتری را برای پر کردن مجدد ارائه می دهند و به شما کمک می کند همیشه آماده باشید.

آمادگی به ویژه در مناطقی که در معرض آب و هوای شدید یا آتش سوزی هستند بسیار مهم است. بلایای طبیعی می تواند باعث تخریب قابل توجهی شود و جاده ها را مسدود کند و دسترسی به منابع تامین سوخت مانند پمپ بنزین مجاور را قطع کند.

اگر از ژنراتور خورشیدی EcoFlow DELTA Pro یا DELTA Max یا نیروگاه قابل حمل استفاده می‌کنید، مولد دوگانه سوخت هوشمند به‌طور خودکار در صورت تمام شدن برق آنها فعال می‌شود. شما همیشه یک گزینه پشتیبان اضافی برای اطمینان از داشتن برق برای خانه خود خواهید داشت – حتی در زمان خاموشی های طولانی.

این ژنراتورها در مناطق سردتر و همچنین در تابستان های گرم بسیار مفید هستند. از آنجایی که بنزین می تواند در دمای انجماد بهتر بسوزد در حالی که پروپان منبع سوخت بهتری در تابستان های گرم است. در مناطق مستعد بلایای طبیعی، سرمایه گذاری در یک ژنراتور دوگانه سوز تصمیم عاقلانه ای خواهد بود.

 زیرا ممکن است منبع خاصی از سوخت به دلیل تخریب گسترده از بین برود. بنابراین داشتن یک قوطی اضافی پروپان یا بنزین در خانه ممکن است شما را از از دست دادن برق در امان نگه دارد.

ژنراتور دوگانه سوز در مقابل ژنراتورهای دوسوختی

ژنراتور دوگانه سوز در مقابل ژنراتورهای دوسوختی

همانطور که ممکن است ایده ژنراتور دوگانه سوز برای شما واضح باشد، نوع دیگری از ژنراتور وجود دارد که به آن ژنراتور دو سوختی گفته می شود. یک ژنراتور دو سوختی از دو نوع سوخت بدون مخلوط کردن آنها در طول فرآیند استفاده می کند.

سیستم های دوسوخت از دو نوع سوخت مختلف استفاده می کنند که در حین کار با هم مخلوط نمی شوند. این سیستم ها می توانند منابع سوخت را به طور خودکار بر اساس پارامترهای تنظیم شده یا از طریق کنترل اپراتور تغییر دهند.

 این نوع سیستم‌ها بیشتر در ژنراتورها و خودروها دیده می‌شوند، جایی که سیستم دوسوختی می‌تواند بین سوخت‌های الکتریکی، پروپان، بنزین، گاز طبیعی و دیزل جابجا شود.

ژنراتور دوگانه سوز دو نوع سوخت مختلف را در مخلوطی که از موتور عبور می کند ترکیب می کند. این معمولاً با اجازه دادن به سوخت اولیه برای پر کردن سیستم قبل از معرفی تدریجی منبع سوخت دوم توسط گاورنر انجام می شود.

این نوع سیستم دارای مزیت ایجاد یک مخلوط سوخت بهینه است که راندمان و قدرت بالاتری را ارائه می دهد.

موتور این قابلیت را دارد که خود را بین دو سوخت سوئیچ کند، بنابراین بهتر است برای مقابله با هر شرایطی از کارآمدترین سوخت استفاده کنید. برخی از ژنراتور دوگانه سوز دارای سیستم تعویض خودکار بین سوخت هستند، در حالی که برخی این کار را به میل شما انجام می دهند.

این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که یک نوع سوخت وجود نداشته باشد و نیاز به راه‌اندازی وسایل باشد.

در حالی که یک ژنراتور دو سوختی به اپراتورها اجازه نمی دهد تا سوخت ها را برای ایجاد یک مخلوط بهینه ترکیب کنند، آنها مزایای متعددی دارند. برای شروع، آنها بسیار کم مصرف هستند. اپراتورها یک انتخاب بین منابع سوخت مختلف دارند که به آنها امکان می دهد با استفاده از کمترین ورودی سوخت، سطح مطلوب خروجی الکتریکی را تولید کنند.

 آنها همچنین به اپراتورها اجازه می‌دهند تا نوع سوخت مورد استفاده خود را تغییر دهند، خواه انتخاب مورد نظر گاز طبیعی، گازوئیل و غیره بر اساس استانداردهای آلایندگی، هزینه سوخت و سایر عواملی که استفاده از منبع سوخت را غیرعملی یا پرهزینه می‌کند.

 در واقع، برای یک اپراتور ماهر غیرمعمول نیست که به راحتی ۵۰٪ از هزینه های سوخت سالانه خود را از طریق مدیریت دقیق سوخت کاهش دهد.

یک ژنراتور دوسوخت نیز بسیار پایدار است. با تغییر منابع سوخت، اپراتورها می توانند میزان انتشار CO2 را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

علاوه بر این، برخی از سیستم‌ها را می‌توان به بازیابی گاز شعله‌ور برای بازیافت برخی از محصولات جانبی احتراق مجهز کرد، بنابراین ردپای سازگار با محیط زیست ژنراتور دوسوخت را بیشتر افزایش داد.

در نهایت، یک ژنراتور دوسوخت می‌تواند به میزان قابل توجهی بدون نگرانی از تمام شدن سوخت کار کند. از آنجا که دو سوخت مختلف وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد، این نیاز به ظرفیت ذخیره سوخت کمتر و اتکای کمتری به یک تامین کننده سوخت خاص دارد.

در مواقع اضطراری، آب و هوای نامناسب، یا سایر شرایطی که تحویل سوخت با تاخیر انجام می‌شود، ژنراتور می‌تواند تا رسیدن سوخت به کار خود ادامه دهد.

ژنراتور دوگانه سوز

گروه نیروگاهی دانش بنیان تتاپاور

۰۹۱۵۵۷۷۷۹۷۰

https://instagram.com/tetapowerco

موارد استفاده از ژنراتور دوگانه سوز

معمولاً یک ژنراتور دوگانه سوز از دو نوع سوخت (بنزین و پروپان) برای افزایش زمان کارکرد خود استفاده می کند. بسته به در دسترس بودن می توانید از هر یک از این موارد استفاده کنید. دوام بیشتر ژنراتورها آنها را به بهترین گزینه برای استفاده در خانه ها و سایر مکان های دور تبدیل می کند.

 بر اساس موقعیت خود، می توانید بین سوخت جابه جا شوید و ژنراتور را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید. مراکز مراقبت های بهداشتی نیز ترجیح می دهند از سوخت دوگانه درجه یک برای دستگاه های پشتیبانی استفاده کنند. آنها همچنین در فروشگاه ها مفید هستند.

 پروپان در ظروف کاربر پسند عرضه می شود که نگهداری آنها را آسان می کند. در صورت تمام شدن پروپان، همیشه می توانید به بنزین بروید و ژنراتور را برای چند روز روشن کنید.

نیروگاه قابل حمل در مقابل ژنراتور دوگانه سوز – کدام بهتر است؟

انتخاب بین یک نیروگاه قابل حمل و یک ژنراتور دوگانه سوز به نیازها و ترجیحات خاص شما بستگی دارد. در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید هنگام مقایسه این دو مورد توجه قرار گیرد:

توان خروجی

نیروگاه های قابل حمل معمولا خروجی توان کمتری را در مقایسه با ژنراتور دوگانه سوز ارائه می دهند. اگر برای راه اندازی وسایل یا ابزارهای پرمصرف به وات بالا نیاز دارید، یک ژنراتور دوگانه سوز ممکن است گزینه بهتری باشد.

گزینه های سوخت

ژنراتور دوگانه سوز می توانند با چند منبع سوخت، معمولاً بنزین و پروپان کار کنند. این تطبیق پذیری به شما این امکان را می دهد که گزینه سوختی را انتخاب کنید که برای شرایط شما راحت تر یا راحت تر باشد. از سوی دیگر، نیروگاه های قابل حمل معمولاً با باتری های قابل شارژ تغذیه می شوند و نیازی به سوخت ندارند.

سطح نویز

ژنراتور دوگانه سوز در مقایسه با نیروگاه های قابل حمل، در حین کار صدای بیشتری تولید می کنند. اگر سر و صدا نگران کننده است، به خصوص در کمپینگ یا مناطق مسکونی، یک نیروگاه قابل حمل ممکن است جایگزین ساکت تری باشد.

قابلیت حمل

نیروگاه های قابل حمل به گونه ای طراحی شده اند که سبک وزن و حمل آن آسان باشد و آنها را برای فعالیت های خارج از منزل یا موقعیت هایی که تحرک ضروری است مناسب می سازد. ژنراتور دوگانه سوز معمولاً بزرگتر، سنگین تر هستند و ممکن است برای حمل و نقل به چرخ یا دستگیره نیاز داشته باشند.

انتشار

ژنراتور دوگانه سوز که با نیز بنزین کار می کنند، گازهای خروجی اگزوز تولید می کنند که اگر گزینه تمیزتر و دوستدار محیط زیست را ترجیح می دهید، می تواند مورد توجه قرار گیرد. نیروگاه‌های قابل حمل آلایندگی صفر را تولید می‌کنند زیرا به انرژی باتری متکی هستند.

نگهداری

ژنراتور دوگانه سوز نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند، از جمله پر کردن سوخت، تعویض روغن و تعویض شمع. نیروگاه های قابل حمل، که با باتری کار می کنند، معمولاً به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند.

هزینه

ژنراتور دوگانه سوز در مقایسه با نیروگاه های قابل حمل معمولاً گران تر هستند. علاوه بر این، هزینه جاری سوخت باید در نظر گرفته شود. نیروگاه‌های قابل حمل ممکن است هزینه اولیه بالاتری داشته باشند، اما عموماً هزینه‌های عملیاتی کمتری دارند زیرا به سوخت نیاز ندارند.

 

نتیجه

ژنراتورهای دوگانه سوز به عنوان آخرین راه حل پشتیبان برای تامین انرژی خانه شما در هر موقعیت غیرمنتظره ای عمل می کنند. هنگامی که با یک ژنراتور خورشیدی یا نیروگاه قابل حمل ترکیب می‌شوید، یک گزینه سوخت فسیلی برای زمانی که انرژی خورشیدی یا باتری شما تمام می‌شود، خواهید داشت.

 

ژنراتور دوگانه سوز

گروه نیروگاهی دانش بنیان تتاپاور

۰۹۱۵۵۷۷۷۹۷۰

https://instagram.com/tetapowerco