چگونه باید از مخزن خارجی استفاده کنیم؟

در این مقاله بررسی می کنیم که چگونه باید از مخزن خارجی استفاده کنیم؟

مجموعه ژنراتورها دارای یک مخزن سوخت داخلی هستند که مستقیماً آنها را تغذیه می کند. برای اطمینان از عملکرد صحیح مجموعه ژنراتور، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سطح سوخت را کنترل کنید. در برخی موارد، شاید به دلیل افزایش مصرف سوخت یا افزایش زمان کارکرد ژنراتور یا به حداقل رساندن تعداد عملیات سوخت‌گیری، یک مخزن خارجی بزرگ‌تر برای حفظ سطح سوخت در باک داخلی ژنراتور یا تغذیه آن اضافه می‌شود.

چگونه از مخزن خارجی استفاده کنیم؟

سه گزینه نصب مخزن سوخت خارجی

برای افزایش زمان کار و رفع نیازهای خاص، باید یک مخزن سوخت خارجی نصب شود. یا برای اهداف ذخیره سازی، برای اطمینان از اینکه مخزن داخلی همیشه در سطح لازم باقی می ماند، یا برای تامین مجموعه ژنراتور مستقیماً از مخزن. این گزینه ها راه حل مناسبی برای بهبود زمان کارکرد واحد هستند.

۱- مخزن سوخت خارجی با پمپ انتقال الکتریکی

برای اطمینان از عملکرد صحیح ژنراتور و اطمینان از اینکه مخزن داخلی آن همیشه در سطح مورد نیاز باقی می ماند، ممکن است توصیه شود که یک مخزن ذخیره سوخت خارجی نصب کنید. برای انجام این کار، مجموعه ژنراتور باید به یک پمپ انتقال سوخت مجهز شود و خط تامین سوخت از مخزن ذخیره باید به نقطه اتصال ژنراتور متصل شود.

به‌عنوان یک گزینه، می‌توانید یک سوپاپ برگشت را نیز در ورودی سوخت ژنراتور نصب کنید تا در صورت وجود اختلاف سطح بین ژنست و مخزن خارجی، از سرریز شدن سوخت جلوگیری کنید.

توصیه ها

برای جلوگیری از ورود هوا هنگام پایین آمدن سطح سوخت در باک، توصیه می کنیم خط تغذیه مخزن ذخیره را تا حد امکان عمیق و حداقل در فاصله کمتر از ۵ سانتی متر از کف باک نصب کنید.

هنگام پر کردن مخزن، توصیه می کنیم برای جلوگیری از ریزش احتمالی به دلیل انبساط سوخت در هنگام گرم شدن، فضای خالی حداقل ۵ درصد را حفظ کنید، همیشه مراقب باشید که هیچ گونه ناخالصی و/یا رطوبت وارد سیستم نشود.

توصیه می کنیم مخزن ذخیره سوخت را تا حد امکان نزدیک به موتور و در فاصله حداکثر ۲۰ متری از موتور قرار دهید و هر دو باید در یک سطح باشند.

۲- مخزن سوخت خارجی با شیر سه طرفه

امکان دیگر تغذیه مجموعه ژنراتور به طور مستقیم از یک مخزن ذخیره و تامین خارجی است. برای این کار باید یک خط تامین و یک خط برگشت نصب کنید. مجموعه ژنراتور را می توان به یک سوپاپ سه طرفه دو بدنه مجهز کرد که به موتور اجازه می دهد تا سوخت را از مخزن خارجی یا از مخزن داخلی ژنراتور تامین کند. برای اتصال نصب خارجی به مجموعه ژنراتور، باید از کانکتورهای سریع استفاده کنید.

توصیه ها

بهتر است برای جلوگیری از گرم شدن سوخت و جلوگیری از ورود هرگونه ناخالصی که می تواند برای عملکرد موتور مضر باشد، فاصله ای بین خط تغذیه و خط برگشت داخل باک حفظ کنید. فاصله بین دو خط باید تا حد امکان گسترده باشد و در صورت امکان حداقل ۵۰ سانتی متر باشد. فاصله خطوط سوخت تا کف باک باید تا حد امکان کوتاه باشد و کمتر از ۵ سانتی متر نباشد.

در عین حال، هنگام پر کردن باک، توصیه می کنیم حداقل ۵ درصد از ظرفیت کل باک را آزاد بگذارید و مخزن ذخیره سوخت را تا حد امکان نزدیک به موتور و در فاصله حداکثر ۲۰ متری از موتور قرار دهید. موتور، و اینکه هر دو باید در یک سطح باشند.

۳- نصب یک مخزن میانی بین ژنست و مخزن اصلی

اگر فاصله بیشتر از میزان مشخص شده در مستندات پمپ باشد، اگر نصب در سطحی متفاوت از مجموعه ژنراتور باشد، یا اگر طبق مقررات مربوط به نصب مخازن سوخت چنین باشد، ممکن است نیاز به نصب یک مخزن میانی داشته باشید. بین ژنراتور و مخزن اصلی پمپ انتقال سوخت و محل قرارگیری مخزن میانی تامین هر دو باید متناسب با محل انتخاب شده برای مخزن ذخیره سوخت باشد. مورد دوم باید مطابق با مشخصات پمپ بنزین داخل مجموعه ژنراتور باشد.

توصیه ها

توصیه می کنیم خطوط تغذیه و برگشت تا حد امکان با فاصله از یکدیگر در داخل مخزن میانی نصب شوند و در صورت امکان حداقل ۵۰ سانتی متر بین آنها باقی بماند. فاصله بین خطوط سوخت و کف مخزن باید تا حد امکان کمتر و کمتر از ۵ سانتی متر باشد. فاصله حداقل ۵ درصد از کل ظرفیت مخزن باید حفظ شود.

توصیه می کنیم مخزن ذخیره سوخت را تا حد امکان نزدیک به موتور و در فاصله حداکثر ۲۰ متری از موتور قرار دهید و هر دو در یک سطح باشند.

گروه نیروگاهی دانش بنیان تتاپاور

۰۹۱۵۵۷۷۷۹۷۰

https://instagram.com/tetapowerco

چگونه باید از مخزن خارجی استفاده کنیم؟