برق اضطراری برقی است که با کمک دستگاه های مختلف هنگام قطعی برق جایگزین برق ساختمان و یا صنایع کوچک و بزرگ می شود. به همین دلیل شناخت ویژگی های برق اضطراری می تواند نکات لازم را برای خرید بهترین دستگاه برق اضطراری در اختیار شما قرار دهد. با کمک این دستگاه ها هیچ وقفه ای در انجام فعالیت هایی که برای انجام آن ها به جریان برق نیاز دارید، ایجاد نمی شود. این نوع برق را می توانید به عنوان یک منبع مستقل به منظور تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز خود مورد استفاده قرار دهید.

برای مطالعه بیشتر : دستگاه برق اضطراری

اهمیت توجه به ویژگی های برق اضطراری

آشنایی با ویژگی های برق اضطراری مناسب از دو نظر فوق العاده اهمیت دارد:

خرید بهترین دستگاه مولد

شناخت ویژگی های مختلف برق اضطراری به این دلیل بسیار اهمیت دارد که یک نقشه راه پیش روی شما قرار می دهد. به این صورت که به خوبی متوجه می شوید از بین انواع مختلف دستگاه های مولد برق کدام یک را انتخاب کنید. چرا که تنها با داشتن دقت در زمان خرید دستگاه مولد برق، می توانید از دستگاه خریداری شده خود بهترین بهره وری را داشته باشید.

زمانی که ویژگی های برق اضطراری را بشناسید، متوجه می شوید کدام یک از انواع دستگاه های تامین کننده برق اضطراری برای هدف شما مناسب تر است. به این ترتیب، پس از انجام خرید خود و صرف هزینه های آن کاملاً از خرید خود رضایت خواهید داشت. چرا که خرید شما با در نظر گرفتن تمام موارد لازم انجام شده است و دستگاه خریداری شده همه مشخصات مورد نظر شما را دارد. البته مشورت با مشاوران مراکز فروش دستگاه مولد برق نیز بسیار مفید خواهد بود. به خصوص این که اگر این مراکز نظیر گروه نیروگاهی تتاپاور، خود تولید کننده باشند، به عنوان بهترین راهنما می توانند شما را راهنمایی کنند.

ویژگی های UPS خوب

تأمین برق سیستم های حساس

یکی دیگر از مواردی که مهم بودن آشنایی با ویژگی های برق اضطراری را نشان می دهد، اهمیت فوق العاده زیاد وجود برق اضطراری است. بسیاری از مراکز و سیستم های مهم در مصارف ساختمانی و صنعتی وابسته به برق هستند. قطع برق صدمات و خسارت های فراوانی به صنایع مختلف و افراد وارد می کند که گاهی به هیچ وجه جبران پذیر نیستند. برق اضطراری باعث می شود تا در نبود برق شهری خللی در کار این قبیل مراکز و سیستم ها به وجود نیاید. برخی از این مراکز و سیستم های بسیار مهم شامل موارد زیر می شوند:

  • روشنایی فضاهای مهم شهری، مراکز درمانی، محیط های خدمت رسانی شهری و ساختمان ها
  • آسانسورها
  • درهای خودکار انواع فضاهای ساختمانی، پارکینگ ها و فروشگاه ها
  • سیستم های گرمایشی و سرمایشی
  • سیستم های تهویه مطبوع
  • پمپ های تأمین فشار آب
  • پمپ های آتش نشانی
  • اتاق عمل مراکز مختلف درمانی
  • خطوط تولید صنایع مختلف کوچک و بزرگ
  • مراکز حساس مانند مراکز پلیس، اورژانس، آتش نشانی و مواردی نظیر آن
  • سیستم اعلام حریق
  • سیستم تلویزیون مدار بسته
  • سیستم اعلام سرقت
  • تأسیسات تلفن و مخابرات
  • تأمین نیازهای رفاهی واحدهای مسکونی
برق اضطراری برای دوربین امنیتی

شناخت ویژگی های یک UPS (برق اضطراری) مناسب چه فایده ای دارد؟

ویژگی های برق اضطراری (UPS) برای هر کدام از سیستم هایی که به آن ها اشاره شد، متفاوت است. همین تفاوت ها اهمیت شناخت تک تک این ویژگی ها را نشان می دهد. چرا که با داشتن اطلاعات کافی می توانید بهترین ها را برای تأمین برق مورد نیاز یک سیستم انتخاب کنید. بنابراین به منظور رسیدن به بهترین نتیجه می توانید به صورت زیر عمل کنید:

  1. باید نیازهای دستگاه ها، سیستم ها وفضاهایی که به برق اضطراری نیاز دارند را به درستی و کاملاً دقیق شناسایی کنید.
  2. با شناختی که از ویژگی های برق اضطراری به دست آورده اید، دستگاه های مولد برق مناسب را در یک لیست قرار دهید.
  3. دستگاه هایی که برای کار شما مناسب تر هستند را از بین دستگاه های داخل لیست جدا کنید.
  4. مناسب ترین دستگاه را که با بودجه شما هماهنگی کامل دارد، از بین این دستگاه های مختلف انتخاب کنید. مثلاً اگر انواع موتور برق را انتخاب کرده اید، بهترین نوع آن ها را که هزینه کم تری برای شما دارد، تهیه کنید.

پارامتر های یک برق اضطراری مناسب

UPS خوب

برخی از اطلاعاتی که درباره شناخت مشخصات برق اضطراری در انتخاب دستگاه مناسب مولد برق به شما کمک می کند، شامل موارد زیر می شود:

محاسبه میزان مصرف قبل از خرید موتور برق

اگر برای واحد مسکونی و یا صنعتی خود تمایل به خرید موتور برق یا موتور ژنراتور دارید، باید به چند نکته توجه کنید. توجه به این نکات و رعایت آن ها به شما کمک می کند تا به نتیجه مطلوب برسید. این ۳ نکته عبارت هستند از:

  • پیش از هر گونه اقدامی در رابطه با خرید موتور برق، کل میزان برقی را که در واحد مسکونی و یا صنعتی مورد نیاز است، محاسبه کنید.
  • میزان ظرفیتی را که برای موتور برق انتخابی خود در نظر می گیرید، به اندازه ۲۰ درصد از میزان محاسبه شده بیش تر انتخاب کنید. دلیل این کار این است که موتور برق ها نباید با نهایت توانی که برای آن ها قرار داده شده است، کار کنند.
  • حتماً با یک تکنسین برق مشورت نمایید تا امکان خطای شما در انتخاب موتور برق به صفر برسد.
دستگاه برق اضطراری

بهترین گزینه برای وسایل برقی پر مصرف

با شناختی که از ویژگی های برق اضطراری وجود دارد، موتور برق یا موتور ژنراتور بهترین گزینه برای وسایل برقی پر مصرف است. یعنی باید یک منبع تغذیه ای را که از اینورتر قوی تر است، انتخاب کنید.

بهترین گزینه برای وسایل برقی حساس

منبع تغذیه ای برای وسایل برقی حساس نظیر یخچال، فریزر، تلویزیون، کامپیوتر و امثال این ها باید دارای ولتاژ خروجی کنترل شده و ثابت باشد. هر گونه بی توجهی به این موضوع باعث سوختن این نوع وسایل برقی می شود. بهترین دستگاه مولد برقی که در این رابطه می تواند بسیار مفید عمل کند، UPS است. این دستگاه قادر است یک جریان برق ثابت را برای حفاظت از دستگاه های برقی شما در زمان قطع شدن برق تأمین کند.

برق اضطراری مناسب وسایل حساس

بهترین گزینه برای دریافت برق فوری

یکی از ویژگی های برق اضطراری که زمان تهیه دستگاه مولد برق باید به آن توجه کنید، مدت زمان قرار گرفتن برق در مدار است. به عنوان نمونه، کامپیوتری که در منزل دارای اطلاعات حیاتی است نباید در معرض قطعی برق بیش تر از ۲۰ میلی ثانیه قرار بگیرد. در صورت رعایت نکردن این موضوع امکان از بین رفتن اطلاعات لحظه ای آن وجود دارد. بنابراین دستگاهی لازم است که بسیار فوری جایگزینی برق شهری را با برق اضطراری انجام دهد. بهترین گزینه در این زمینه دستگاه یو پی اس یا UPS است.

ویژگی های یک UPS مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *