نحوه استخراج ارزهای دیجیتال

در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه استخراج ارزهای دیجیتال صحبت کنیم.

استخراج کریپتو تا حدودی شبیه استخراج فلزات گرانبها است. در حالی که استخراج‌کنندگان فلزات گرانبها طلا، نقره یا الماس را از زیر خاک بیرون می‌آورند، استخراج‌کنندگان کریپتو باعث انتشار سکه‌های جدید در گردش خواهند شد.

برای اینکه ماینرها با سکه های جدید پاداش بگیرند، باید ماشین هایی را مستقر کنند که معادلات پیچیده ریاضی را در قالب هش های رمزنگاری حل کنند. هش یک امضای دیجیتال کوتاه شده از یک تکه داده است.

هش ها برای ایمن سازی داده های منتقل شده در یک شبکه عمومی تولید می شوند. ماینرها با همتایان خود رقابت می کنند تا ارزش هش تولید شده توسط یک تراکنش ارز دیجیتال را به صفر برسانند و اولین ماینری که کد را می شکند، بلوک را به دفتر کل اضافه می کند و پاداش را دریافت می کند.

هر بلوک از یک تابع هش برای ارجاع به بلوک قبلی استفاده می کند و یک زنجیره ناگسستنی از بلوک ها را تشکیل می دهد که به بلوک اول باز می گردد. به همین دلیل، همتایان در شبکه می توانند به راحتی بررسی کنند که آیا بلوک های خاص معتبر هستند یا خیر و آیا ماینرهایی که هر بلوک را اعتبارسنجی کرده اند، هش را برای دریافت پاداش حل کرده اند یا خیر.

نحوه استخراج ارزهای دیجیتال

نحوه استخراج ارزهای دیجیتال

استخراج ارزهای دیجیتال به رایانه‌هایی با نرم‌افزار ویژه نیاز دارد که به طور خاص برای حل معادلات ریاضی رمزنگاری شده پیچیده طراحی شده‌اند. در روزهای اولیه این فناوری، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را می‌توان با یک تراشه CPU ساده در رایانه خانگی استخراج کرد.

با این حال، در طول سال‌ها، تراشه‌های CPU برای استخراج بیشتر ارزهای دیجیتال به دلیل افزایش سطوح دشواری غیرعملی شده‌اند.

امروزه، استخراج ارزهای دیجیتال به یک پردازنده گرافیکی تخصصی یا یک ماینر مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) نیاز دارد. علاوه بر این، پردازنده‌های گرافیکی موجود در ریگ ماینینگ باید همیشه به یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد متصل باشند. همچنین هر ماینر کریپتو باید عضو یک استخر استخراج آنلاین کریپتو نیز باشد.

روش های مختلف استخراج ارزهای دیجیتال

در روزهای اولیه این فناوری، استخراج CPU برای اکثر ماینرها گزینه پیشرو بود. با این حال، بسیاری امروزه استخراج CPU را بسیار کند و غیر عملی می‌دانند، زیرا ماه‌ها طول می‌کشد تا حتی مقدار کمی سود به دست بیاورد، با توجه به هزینه‌های بالای برق و خنک‌کننده و افزایش سختی در سراسر صفحه.

استخراج GPU روش دیگری برای استخراج ارزهای دیجیتال است. قدرت محاسباتی را با کنار هم قرار دادن مجموعه‌ای از پردازنده‌های گرافیکی تحت یک ریگ ماینینگ به حداکثر می‌رساند. برای استخراج GPU، یک مادربرد و سیستم خنک کننده برای دکل مورد نیاز است.

استخراج ASIC روش دیگری برای استخراج ارزهای دیجیتال است. برخلاف ماینرهای GPU، ماینرهای ASIC  به طور خاص برای استخراج ارزهای رمزپایه طراحی شده اند، بنابراین واحدهای ارز دیجیتال بیشتری نسبت به GPU تولید می کنند. با این حال، آنها گران هستند، به این معنی که با افزایش سختی استخراج، به سرعت منسوخ می شوند.

با توجه به هزینه های روزافزون استخراج GPU و ASIC، استخراج ابری به طور فزاینده ای محبوب شده است. استخراج ابری به ماینرهای فردی اجازه می دهد تا از قدرت شرکت های بزرگ و امکانات اختصاصی استخراج رمزنگاری استفاده کنند.

چرا ماینینگ اینقدر برق مصرف می کند؟

در روزهای اولیه بیت کوین، هر کسی می توانست به سادگی یک برنامه استخراج را از رایانه شخصی یا لپ تاپ خود اجرا کند. اما با رشد شبکه و علاقه بیشتر افراد به استخراج، الگوریتم دشوارتر شد. این به این دلیل است که کد بیت کوین به طور میانگین هر ۱۰ دقیقه یک بار یک بلوک جدید را پیدا می کند.

اگر ماینرهای بیشتری درگیر شوند، احتمال اینکه کسی سریعتر هش را حل کند افزایش می‌یابد، بنابراین مشکل برای بازگرداندن آن هدف ۱۰ دقیقه‌ای افزایش می‌یابد. حالا تصور کنید که هزاران یا حتی میلیون ها بار بیشتر از این قدرت استخراج به شبکه بپیوندد. این تعداد زیادی ماشین های جدید انرژی مصرف می کنند.

نحوه استخراج ارزهای دیجیتال

نحوه استخراج ارزهای دیجیتال

آیا استخراج بیت کوین قانونی است؟

قانونی بودن استخراج بیت کوین کاملاً به موقعیت جغرافیایی شما بستگی دارد. مفهوم بیت کوین می تواند تسلط ارزهای فیات و کنترل دولت بر بازارهای مالی را تهدید کند. به همین دلیل بیت کوین در برخی کشورها مانند تونس، الجزایر، نپال، مراکش، بنگلادش و چین کاملا غیرقانونی است.

گروه نیروگاهی دانش بنیان تتاپاور

۰۹۱۵۵۷۷۷۹۷۰

https://instagram.com/tetapowerco