موتور ژنراتور کوچک کامینز Onan P4500i

در دنیای امروز که تقریبا همه وسایل مورد استفاده بشریت برای زندگی و کار، به انرژی برق نیاز دارند، یک موتور ژنراتور در قطعی برق در خانه، یا وقتی که برای تفریح به خارج از شهر می روید، یا حتی برای استفاده به عنوان برق اضطراری محل کار می تواند عصای دستمان باشد. اما موتور ژنراتور ها، انواع و مدل های بسیار دارند که قیمت، کاربرد، میزان مصرف سوخت و دیگر عوامل می تواند تعیین کننده باشد که کدام مدل را انتخاب کنیم.

در مقالات قبلی موتور ژنراتور کوچک کاترپیلار را بررسی کردیم.  در این مقاله موتور ژنراتور کوچک کامینز Onan P4500i را مورد بررسی قرار می دهیم. شرکت Cummins سعی کرده این موتور برق یا همان موتور ژنراتور کوچک را بیشتر مناسب با مصارف خانگی طراحی و بسازد.

اول از همه چیز باید بگوییم که این موتور در حالت عادی ۳۷۰۰ وات تولید برق دارد و این قدرت حتی تا ۴۵۰۰ وات هم میرسد که همین امر نشان از قدرت این محصول در مصارف خانگی دارد. همچنین این محصول با سطح نویز و صدا dB۵۲ برای این قدرت بسیار کم سرو صدا است و همسایه های شما را از شما راضی نگه می دارد.

میزان صدا براساس دسی بل را در این مقاله بررسی کردیم. این دستگاه دارای یک دسته تلسکوپی برای حمل و نقل آسان و نیز دو عایق برای استحکام و برای جلوگیری از انتشار صدای زیاد  است و وزن ۴۵ کیلویی این محصول، آن را بسیار در بین مردم محبوب  کرده است.

دستگیره تلسکوپی موتور ژنراتور کوچک کامینز Onan P4500i - تتاپاور

 از صفات بارز Onan P4500i می توان به این اشاره کرد که نیاز به نگهداری و سرویس کاری کمی دارد و  دارای مخزن ۳.۴ گالنی است  که این به معنی این است که مخزن پر این دستگاه حدودا ۱۸ ساعت با ۲۵ درصد بار مصرفی کار می کند و اگر با ۵۰ درصد بار مصرفی با این دستگاه کار کنیم یعنی نیمی از توان تولیدی آن را مورد استفاده قرار دهیم، حدودا ۱۵ ساعت جوابگوی کار ما است که این بسیار خوشایند است. این میزان می تواند به یک کمپ یک شبه ما و خانواده ی ما نور ببخشد.

همانطور که گفته شد که قدرت این دستگاه تا ۴۵۰۰ وات می تواند برسد، اما از این قدرت چه استفاده هایی می توان کرد؟ در جدول زیر به برخی از کالا های مورد استفاده و وات مصرفی آنها پرداخته می شود. با استفاده از این جدول، شما می توانید، توان مورد نیاز خود را به راحتی محاسبه نمایید. در این صورت متوجه خواهیم شد که آیا، این موتور ژنراتور کوچک برای موارد مصرف شما مناسب است یا خیر.

کالا

وات مصرفی

تلویزیون

۱۵۰-۳۰۰

لپ تاپ

۲۰۰-۸۰۰

تلفن همراه

۶

قهوه ساز

۵۰۰-۸۰۰

چاپگر

۵۰۰

مخلوط کن

۵۰۰-۷۵۰

پنکه یا فن

۵۵-۱۰۰

لامپ

۷-۲۰۰

بخاری برقی

۱۱۵۰-۱۷۰۰

مایکروویو

۱۵۰۰

یخچال و فریزر

۶۵۰

تهویه هوا

۱۲۰۰-۱۸۰۰

اره دوطرفه

۵۰۰

اره مدور یا گرد بر

۵۰۰

سشوار

۱۵۰۰

کمربند ساندر

۱۰۰۰

جارو برقی

۱۴۴۰

روتر

۴۰۰-۶۰۰

پنل کنترل موتور ژنراتور کوچک کامینز Onan P4500i - تاپاور 2
برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید.

تا اینجا می توان گفت این موتور کاربرد های متفاوت و زیادی دارد و می تواند تعداد زیادی از لوازم برقی خانگی را تغذیه نماید. علاوه بر آن برای کمپینگ ها یا ماشین کاروان ها (RV) هم عالی است.

برای کار های سنگین و کارگاهی نیز می توان تا حد زیادی روی آن حساب کرد. دیگر مشخصات  این محصول را  در ادامه مطلب باهم بررسی می کنیم.

بیشترین آمپر خروجی این دستگاه در زمان کار در اوج استفاده ۱۲۰ ولت، ۳۷.۵ آمپر است و در حالت عادی ۳۰.۸ آمپر است. فرکانس AC این دستگاه ۶۰Hz است. قابلیت موازی سازی با دیگر مولد های تولید برق را دارد. قابلیت استارت این دستگاه به سه حالت ریموت کنترل، دستی و استارت از دور به واسطه ی سیم کشی است.

ریموت کنترل این دستگاه تا فاصله ۱۰۹ یاردی یا ۱۰۰ متری پاسخ می دهد. این یعنی شما می توانید به راحتی موتور ژنراتور کوچک کامینز Onan P4500i را با یک کنترل از راه دور، روشن و خاموش کنید.

کیت کاربراتور برای استفاده در ارتفاع هم مناسب هست و در ارتفاع ۲۰۰۰ft  یا ۶۱۰ متری از سطح زمین هم به خوبی کار می کند. Onan P4500i  اینورتر داخلی دارد. روغن کاری این دستگاه به صورت قطره پاشی است. موتور آن ۴ زمانه، ۲۲۴ سی سی است؛ ۷.۳ اسب بخار توان دارد دارد و ساخت شرکت کامینز می باشد. این موتور ژنراتور دارای ۳ سال گارانتی برای مصارف خانگی و ۱ سال گارانتی برای مصارف تجاری می باشد.

این موتور ژنراتور کوچک ساخت شرکت کامینز، دارای یک خروجی ۱۲۰ ولت ۳۰ آمپر، یک خروجی ۱۲۰ ولت ۲۰ آمپر و دو خروجی USB ، ۵ ولت می باشد. خروجی های USB برق کنترل شده با کمترین نویز ارائه می دهند که برای استفاده در لب تاپ و سایر وسایل الکترونیکی حساس بسیار مناسب و ایمن است.

این دستگاه دارای ۶۲۲ میلیمتر طول، ۴۶۳ میلیمتر عرض و ۵۲۰ میلیمتر ارتفاع دارد و از سوخت مصرفی آن بنزین می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره این موتور ژنراتور، یا سایر موتور ژنراتورهای کوچک مناسب برای مصارف خانگی، کافیست با ما در شرکت تتاپاور تماس بگیرید.

اشتراک گذاری صفحه

مهندس صالحه جمعه زاده

مهندس صالحه جمعه زاده

سمت: مدیر فروش و بازاریابی شرکت تتاپاور
تحصیلات: کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *