موتور ژنراتور ولوو پنتا D7

امروزه که حدودا همه وسایل و تجهیزات از برق تغذیه می کنند و همه چیز به انرژی الکتریسیته وابسته است، باید دستگاهی انتخاب شود که بتواند وظیفه تولید برق را به عهده بگیرد تا در زمانی که بنا به دلایلی نمی توانیم به برق دسترسی داشته باشیم یا حتی در زمانی که با قطعی برق مواجه هستیم؛ بتوانیم روی آنها حساب کنیم. یکی از بهترین انتخاب ها برای این امر، موتور ژنراتور ولوو پنتا D7  است. موتور ژنراتور ولوو پنتا D7 یک موتور ۶ سیلندر خطی با ظرفیت  7.2 لیتر است. این موتور ژنراتور، انژکتوری است و دارای سیستم خنک کننده هوا خنک می باشد.

موتور ژنراتور ولوو پنتا D7 به دلیل اینکه دارای بلوک های سیلندر خطی سفت و سخت با یاتاقان ها و میل لنگ محکم و مَنیفولد اگزوز توربو است، بسیار قدرتمند تلقی می شود. پس نتیجه می گیریم برای این طراحی شده اند که در کمترین زمان بیشترین برقی که می توان تولید کرد، را تولید کنند. این یعنی بهترین بازده ممکن!

موتور ژنراتور ولوو پنتا D7 مجهز به خنک کننده پیستونی است که برای حفظ دمای اجزاء و همچنین کنترل دما در سیلندرها و محفظه ها می باشد. همچنین با آستر سیلندر قابل تعویض، توانسته مقاومت دستگاه را بالا ببرد و عمر طولانی به دستگاه ببخشد.

عملکرد خوب موتور قدرتمند ولوو پنتا D7 در تولید برق و در عین حال کار با حداقل میزان ارتعاش و سر و صدا یکی از اصلی ترین نقاط قوت این دستگاه است. سیستم تزریق و شارژ با تکنولوژی بالا و تلفات سوخت کم نسبت به کارکرد، یکی از عوامل این کاهش صدا است. این موضوع اهمیت بالایی دارد؛ چرا که بسیاری از دارندگان موتور ژنراتور و مخصوصا دارندگان دیزل ژنراتور، بعد از خرید به دنبال راهکار های کاهش صدای دیزل ژنراتور می روند.

یکی دیگر از ویژگی های این مدل، طراحی فشرده این محصول است که سبب کاهش حجم این محصول شده و مشکل مکان برای این دستگاه را تا حدودی حل کرده است. این باعث می شود برای پیدا کردن جای مناسب برای دیزل ژنراتور با مشکل کمتری مواجه شویم. طراحی جمع و جور موتور ژنراتور ولوو پنتا D7  باعث بالا رفتن قدرت نسبت به ابعاد موتور می شود.

موتور ژنراتور ولوو پنتا D7 - 2

موتور ژنراتور ولوو پنتا D7  یکی از بالاترین میزان های انرژی به ازای سوخت مصرفی را ارائه می دهد که در نتیجه هم از لحاظ اقتصادی و هم کارکرد، عملکرد عالی را به همراه دارد. از طریق مدیریت دقیق فرآیند احتراق، ولوو پنتا D7 به راندمان سوخت بالا و کاهش میزان انتشار آلایندگی های محیط زیست، دست یافته است که با استاندارد های جهانی مطابقت دارد. این موضوع موتورها را قادر می‌سازد تا در آینده نیز انتظارات را برآورده کنند.

سرویس دوره ای موتور ژنراتور ولوو پنتا D7 بسیار راحت است؛ زیرا نقاط سرویس به گونه ای طراحی شده اند که در دسترس باشند. این ویژگی در محفظه های کوچک و در مکان هایی که در آن، جای کمی برای موتور ژنراتور در نظر گرفته می شود؛ بسیار ارزشمند است. موتور ژنراتور ولوو پنتا D7 با آسترهای سیلندر قابل تعویض و راهنما های سوپاپ برای نگهداری و اطمینان از حداکثر دوام و عمر مفید نصب شده است.

موتور ژنراتور ولوو پنتا D7 در دو سری متفاوت و با دو استاندارد متفاوت تولید شده و نام آنها Epa Tier 2 و Epa Tier 3 است. در ادامه این مطلب این دو دستگاه را معرفی و با تفاوت های آنها آشنا می شویم.

موتور ژنراتور ولوو پنتا D7 - 1

مدل EU Stage II/Epa Tier 2:

این مدل از موتور ژنراتور ولوو پنتا D7 تمام ویژگی هایی که درباره موتور ژنراتور ولوو پنتا D7 گفتیم را دارا می باشد. علاوه بر آن یکی از پر فروش ترین موتور ژنراتورها به شمار می رود و انتخاب بسیاری از شرکت ها است که نیاز به تولید برق دارند.

گاورنرالکترونیکی این محصول، با ارتباط  CAN-bus کار می کند و دارای پمپ خنک کننده ای است که نیازی به تسمه محور ندارد و دارای خنک کننده پیستونی برای دمای پایین پیستون است.

این موتور ژنراتور در زمان تولید برق ۵۰ هرتز در حالت پرایم، ۱۵۲ الی ۲۵۲ کاوا توان تولیدی دارد و در زمان تولید برق ۶۰ هرتز در حالت پرایم، ۱۶۱ الی ۲۵۸ کاوا توان را ارائه می کند.

EU Stage III/Epa Tier3 :

گاورنرالکترونیکی این محصول همانند مدل قبل، با ارتباط  CAN-bus کار میکند و مانند Epa Tier2 دارای پمپ خنک کننده ای است که نیازی به تسمه محور ندارد؛ همچنین مثل دوستش خنک کننده پیستونی برای دمای پایین پیستون دارد. اما یکی از تفاوت ها بلوک سیلندر چدنی این دستگاه و طراحی فشرده تر این محصول است.

این موتور ژنراتور در زمان تولید برق ۵۰ هرتز در حالت پرایم، ۱۳۱ الی ۲۵۰ کاوا توان تولیدی دارد و در زمان تولید برق ۶۰ هرتز در حالت پرایم، ۱۴۶ الی ۲۵۲ کاوا توان را ارائه می کند.

اشتراک گذاری صفحه

مهندس صالحه جمعه زاده

مهندس صالحه جمعه زاده

سمت: مدیر فروش و بازاریابی شرکت تتاپاور
تحصیلات: کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *