موتور ژنراتور هیدروژنی دوگانه سوز ولووپنتا

شراکت ولووپنتا و CMB.TECH برای ساخت موتور ژنراتور هیدروژنی دوگانه سوز ولووپنتا

ولوو پنتا و CMB.TECH در صدد هستند که یک کار تحقیقاتی را شروع کنند که بر اساس آن قرار است؛ موتور های دوگانه سوز هیدروژنی تولید شود. این پروژه در ابتدای کار برای سایزهای کوچک و متوسط می باشد. موتور هایی که در این پروژه قرار است طراحی شود برای مصارف جاده ای، دریایی و مخصوصا برای انواع موتور ژنراتور استفاده خواهند شد. هدف اصلی این موتورها راندمان بالاتر در برابر انتشار گاز گلخانه ای کمتر است.

CMB.TECH یک شرکت بزرگ در زمینه استفاده از انرژی هیدروژن و آمونیاک است. این شرکت در صدد هست که موتورهای دیزلی که امروز در جاده ها، دریا و موتور ژنراتورها کار می کنند، با استفاده از یک سوخت بهتر، آلایندگی کمتری را به جو وارد کنند. 

از آن طرف شرکت ولووپنتا یک تولید کننده پیشرو و جهانی در زمینه موتور برای قایق ها، کشتی ها و کاربردهای صنعتی مخصوصا موتور ژنراتورها است. این دو شرکت همکاری خود را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرده اند. حال تجربیات هر دو شرکت قرار است منجر به ساخت موتور ژنراتور بهتر، قوی تر و با آلایندگی کمتر شود.

موتور ژنراتور هیدروژنی دوگانه سوز ولووپنتا

محلول کم کربن هیدروژنه

تجربیات این دو شرکت بزرگ تا کنون منجر شده، که فناوری هیدروژن دوگانه سوز به وجود بیاید. این فناوری قرار است مقدمه ای برای رسیدن به سوخت پاک برای انواع موتور ژنراتور باشد. شرکت ولووپنتا و CMB.TECH در صدد هستند که به سوخت خاصی برای موتورها دست بیایند که آلایندگی صفر داشته باشد!

این مشارکت که این دو غول بزرگ صنعتی دنبال می کنند، می تواند در گام اول برای مشتریان انواع موتور ولووپنتا مخصوصا موتور ژنراتورها هم قابل استفاده باشد. به این صورت که شرکت ولووپنتا قرار است موتور هایی را روانه بازار کند که دوگانه سوز هستند. در این صورت مشتری می تواند بین سوخت دیزل و این سوخت جدید کم کربن، انتخاب نماید که کدام یک را در موتور ژنراتور خود مورد استفاده قرار دهد.

مهندس روی کمپ (Roy Campe)، مدیر ارشد فناوری در CMB.TECH می‌گوید: «از آزمایش های اولیه فناوری دوگانه سوز، شاهد کاهش انتشار CO2 تا ۸۰ درصد بوده‌ایم و ادامه می‌دهد: «واضح است که تغییر نوع سوخت در انواع موتورهای جاده ای، دریایی و موتور ژنراتور ها، یک چالش بزرگ در بسیاری از کشورها است.

 در همین راستا انواع برنامه های کاربردی با فناوری دوگانه سوزی که در چند سال اخیر توسعه داده ایم، می تواند راه کاری برای این مشکل باشد. ما فکر می کنیم پتانسیل زیادی در این راه حل برای مشتریان، هم در خشکی و هم در دریا و هم در صنعت برق و قدرت وجود دارد.»

منظور روی کمپ این است که با ساخت موتور های دوگانه سوز، در گام اول افراد می توانند گاهی اوقات از سوخت جدید استفاده کنند تا اینکه سوخت جدید سراسری شود. در سال های آینده، وقتی امکان کوچ به سوخت جدید فراهم تر شد، موتورهای کاملا پاک را با کمک ولووپنتا طراحی و می سازند و روانه بازار می کنند.

شرکت ولووپنتا، علاوه بر این شرکت در تلاش است تا با بسیاری از شرکت های دیگر که در زمینه موتورهای حمل ونقلی یا صنعتی فعالیت دارند هم همکاری نماید. هدف اصلی شرکت ولوو پنتا، ساخت موتور صد در صد پاک است. این شرکت اعتقاد دارد که با همکاری و استفاده از تجربیات شرکت های بزرگ دیگر، این امر بسیار سریع تر، در دسترس خواهد بود.
هلنه ملکویست، رییس ولووپنتا در این باره بیان کرده که این موتور ها جذاب هستند و به زودی بسیاری از مشتریان ما از آن ها استقبال خواهند کرد. 

او اعتقاد دارد که این موتور های دوگانه سوز، با توجه به این که در زمینه نصب، نگه داری و نوع استفاده، بسیار ساده تر از موتور های دیگر هستند؛ می توانند مورد استقبال بازار قرار بگیرند. او در ادامه می افزاید، علاوه بر این، موتورهای دوگانه سوز که قرار است با سوخت پاک جدید کم کربن هم کار کند، می تواند به مردم دنیا کمک کند که سریع تر به سمت این سوخت پاک کوچ نمایند.

فناوری دوگانه سوز

مزیت اصلی که این موتورهای دوگانه سوز دارند این است که گاز گلخانه ای کمتری وارد جو می کنند. کارآمد تر هستند و نگهداری از آن ها ساده تر است. و اگر هم سوخت هیدروژنه پاک مخصوص در دسترس نباشد، با همان سوخت سنتی خود، می توانند به کار ادامه دهند.

طراحی و آزمایش سیستم تزریق سوخت هیدروژنی در مرکز فناوری و توسعه CMB.TECH در برنت‌وود، بریتانیا انجام خواهد شد. در اینجا، تلاش می شود، در موتورهای ولوو پنتا سیستم تزریق سوخت به گونه ای طراحی شود که برای هر دو مدل سوخت هیدروژنه پاک و سوخت سنتی دیزل، قابل استفاده و بهره وری باشد.

روی کمپ مدیر ارشد فناوری CMB.TECH اعتقاد دارد که موتورهای دوگانه سوز یک سرمایه گذاری بدون ریسک است. این موتور ها در آینده که سوخت هیدروژنه فراگیر شود، به خوبی قابل استفاده هستند.

 این در حالی است که در حال حاضر هم می توان با سوخت سنتی از ان استفاده نمود.

 پس ما موتور ژنراتوری داریم که هم اکنون نیروی مورد نیاز مارا با استفاده از سوخت سنتی تامین می نماید. در آینده هم بدون تغییر موتور ژنراتور خود می توانیم از سوخت پاک کم کربن هیدروژنه استفاده نماییم.

هلنه ، رییس ولووپنتا به عنوان نتیجه گیری اعلام کرده است که این موتورهای دوگانه سوز، یک گام مهم شرکت در جهت هدف اصلی آن است. در اظهارات او شرکت ولووپنتا، قرار است، تا سال ۲۰۴۰، فناوری موتور بدون آلایندگی را محقق کند. این موتور های دوگانه سوز پلی است میان سوخت های قدیمی و سوخت پاک با آلایندگی صفر درصد.

اشتراک گذاری صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *