موتور ژنراتور دائمکار و بدون وقفه

در این مقاله در مورد موتور ژنراتور دائمکار و بدون وقفه و عوامل تاثیرگذار بر آن، صحبت خواهیم کرد. اکثر قطعی های برق کوتاه مدت هستند. و مصرف‌کنندگان متوسط برق باید چهار ساعت در سال بدون منبع تغذیه دوام بیاورند.

اما، برای برخی، قطعی‌ها بسیار طولانی‌تر است، و آنها را به این فکر می‌اندازد که ژنراتور دائمکار چقدر می‌تواند بدون وقفه کار کند. اگر آنها مجبور باشند روزها یا هفته ها قبل از بازیابی برق توسط تامین کننده برق به کار خود ادامه دهند، چه؟

موتور ژنراتور

موتور ژنراتور دائمکار و بدون وقفه

تا زمانی که ژنراتور در وضعیت تعمیر خوب باشد، باید تا زمانی که سوخت آن ادامه دارد کار کند، درست مانند یک ماشین. این بدان معناست که زمان کار متناسب با مقدار گازوئیل یا گازی است که می توانید به آن بدهید.

اگر یک ژنراتور گاز دارید و گاز طبیعی را از طریق لوله های اصلی گاز دریافت می کنید، ممکن است بتوانید برای دستگاه خود را به طور نامحدود سوخت تامین کنید. بنابراین به طور مداوم سوختی را که ژنراتور شما استفاده می‌کند دوباره پر می‌کند، بنابراین تا زمانی که نقص مکانیکی وجود نداشته باشد، ممکن است واحد بتواند هفته‌ها به کار خود ادامه دهد.

اگر موتور ژنراتور شما از پروپان مایع ذخیره شده در مخزن استفاده می کند، زمان اجرا نامحدود نیست اما همچنان قابل توجه است. بیشتر مخازن استاندارد حاوی ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ گالن هستند. استفاده معمولی در خانه حدود ۲ تا ۳ گالن پروپان در ساعت می سوزاند. بنابراین یک مخزن ۱۰۰۰ گالنی نیاز شما را در حدود دو هفته خاموشی تامین خواهد کرد.

یک ژنراتور که ۱۰ کیلو وات در حدود نیم بار تولید می کند، حدود ۰.۳۵ گالن گازوئیل در ساعت مصرف می کند، به این معنی که یک مخزن ۱۰۰۰ گالنی تقریباً ۱۷ هفته دوام خواهد آورد.

مسائل تعمیر و نگهداری

مانند موتورهای خودرو، ژنراتورها نیز نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند تا آنها را در شرایط خوب نگه دارند. مانند هر ماشین دیگری با قطعات متحرک، سایش و پارگی می تواند روبرو شود.

بهترین راه برای مبارزه با استهلاک، استفاده از روان کننده برای کاهش اصطکاک بین تمام قطعات متحرک ژنراتور است. توصیه می شود روغن موتور ژنراتور را بعداز هر ۲۵۰ ساعت استفاده تعویض کنید.

تعمیر و نگهداری منظم در استفاده از موتور ژنراتور دائمکار و بدون وقفه بسیار تاثیرگذار است.

دو عامل بر مدت زمانی که یک موتور ژنراتور می تواند به کار ادامه دهد تأثیر میگذارد

    نوع ژنراتور

    منبع سوخت

ژنراتورهای آماده به کار

ژنراتورهای جنراک به دو دسته قابل حمل و آماده به کار تقسیم می شوند. و این تعیین می کند که آنها چه مدت می توانند برق را تامین کنند.

ژنراتور آماده به کار یک منبع برق ثابت است که برای تامین برق ساختمان های مسکونی یا تجاری تا چند روز بسته به اندازه، منبع سوخت و نام تجاری آن طراحی شده است. برخلاف ژنراتورهای کوتاه مدت اضطراری، ژنراتورهای آماده به کار به طور خاص برای استفاده در موقعیت های اضطراری طولانی مدت ساخته شده اند. ژنراتورهای آماده به کار در اندازه ها و انواع مختلفی تولید می شوند.

بنابراین، اگر به طور متوسط ۳ خاموشی در سال داشته باشید و از ژنراتور خود برای حدود ۳۰ ساعت در هر خاموشی استفاده کنید و زمان اجرای آن را برای تعمیر و نگهداری اضافه کنید، ژنراتور شما می تواند تا ۵۰ سال عمر کند.

ژنراتورهای قابل حمل

ژنراتورهای قابل حمل می توانند در مجموع تا ۲۰۰۰ ساعت کار کنند. برخلاف ژنراتورهای آماده به کار، ژنراتورهای قابل حمل به گونه ای طراحی شده اند که برای مدت زمان کوتاه تری کار کنند – معمولاً حدود ۶ تا ۱۸ ساعت. این ماشین‌ها برای ماشین‌های RV در سفرهای کمپینگ یا تامین برق برخی از لوازم خانگی در مواقع اضطراری مفید هستند، اما برای استفاده در زمان قطع برق طولانی‌مدت توصیه نمی‌شوند.

    منبع سوخت

از نظر تئوری، یک ژنراتور تا زمانی که سوخت لازم برای انجام این کار را داشته باشد، می تواند به کار خود ادامه دهد. با این حال، برخی از سوخت‌ها ممکن است در هنگام وقوع بلایای طبیعی یا سایر شرایط اضطراری به سختی تامین شوند. در اصل، تا زمانی که به سوخت مورد نیاز برای راه اندازی آن دسترسی دارید، می توانید ژنراتور خود را روشن نگه دارید.

گروه نیروگاهی دانش بنیان تتاپاور

۰۹۱۵۵۷۷۷۹۷۰

https://instagram.com/tetapowerco