موتور ژنراتور برای ماینینگ

ماینینگ به معنای استخراج است. ماینینگ (Mining) به فرآیند پیچیده‌ای گفته می‌شود که توسط کامپیوترهایی برای تأیید تراکنش‌های موجود و حفظ امنیت در شبکه انجام می‌شود و ارز دیجیتال شبکه در این فرآیند به‌عنوان پاداش به آن‌‌ها داده می‌شود. در واقع در طی فرآیند ماینینگ رمزارزهای آن شبکه تولید و به شبکه عرضه می‌شوند.

از آنجا که ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین ماهیت غیرمتمرکز دارند و هیچ سازمانی کنترل آن را بر عهده ندارد، بنابراین برای کار کردن شبکه و تامین امنیت‌ آن نیاز است تا افرادی از سراسر دنیا این شبکه را زنده نگه دارند و سرویس‌ها و خدماتی را در اختیار شبکه قرار دهند. به این سرویس و خدمات، استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال گفته می‌شود. افرادی که در این امر مشارکت می‌کنند را ماینر می‌گویند.

ماینرها به دلیل خدماتی که در شبکه انجام می‌دهند قطعا بی نصیب نخواهند ماند و شبکه به پاس خدمات آنها پاداش‌هایی را در نظر گرفته است که در قالب ارزهای دیجیتال به آنها اهدا می‌کند. این پاداش‌ها به نوعی باعث تولید و عرضه ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و… می‌شود.

موتور ژنراتور برای ماینینگ

موتور ژنراتور برای ماینینگ

برای شروع فرآیند استخراج، یک استخراج‌ کننده (Miner) باید یک سیستم سخت‌افزار قدرتمند تهیه کند که شامل کارت گرافیک یا تراشه پردازش گرافیکی (GPU)، مدار مجتمع با کاربرد خاص و یا آی‌ سیک (ASIC)، ابزار خنک‌کننده مناسب برای نرم‌افزار، اتصال همیشگی به اینترنت و بسته نرم‌افزاری استخراج ارز دیجیتال می‌شود. همچنین ماینر باید یک کیف پول ارز دیجیتال داشته و در یک استخر استخراج نیز عضو باشد.

در ابتدا دستگاه های استخراج ارز دیجیتال برای CPU های معمولی استفاده می شد ولی رفته رفته مشخص شد هرچه گرافیک دستگاه بالاتر باشد قدرت استخراج افزایش پیدا می کند. در نتیجه دستگاه های جدیدی به بازار عرضه شد که میزان برق مصرفی آنان بسیار بالا رفت و در نتیجه از حالت مقرون به صرفه بودن خارج شد.

در نتیجه فعالان و سرمایه گذاران در این بخش به ناچار باید هزینه جداگانه ای جهت تامین مولد برق صرف نمایند که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، سهولت استفاده و دسترسی آسان به سوخت نیز باید مد نظر قرار گیرد.

فعالان و سرمایه گذاران در بخش استخراج ارز دیجیتال با مشکلاتی از قبیل نیاز به برق دائمی و مصرف برق زیاد، تولید گرما و ایجاد صدای زیاد نیاز مواجه هستند. مشکل اساسی افرادی که اقدام به استخراج ارز دیجیتال می کنند نیاز به برق دائمی و تامین آن می باشد. هر چند که این دستگاه ها اجازه استفاده از برق شهری را نیز ندارند.

برای رفع این مشکل و استفاده از برق قانونی برای ماینر، یکی از گزینه های مورد توجه استخراج کنندگان ارز دیجیتال استفاده از ژنراتورهای برق می باشد.

برای انتخاب و خرید یک موتور ژنراتور مناسب برای ماینر نیاز به داشتن اطلاعاتی می باشد تا در انتخاب یک ژنراتور خوب و مناسب موفق عمل کنیم.

بهترین موتور ژنراتور برای ماینینگ و استخراج بیت کوین

بهترین دستگاهی که می‌توان برای تامین برق ماینر بیت کوین معرفی کرد، ژنراتور دیزلی برای ماینر است. دیزل ژنراتورها از سوخت دیزل یا همان گازوئیل برای تولید برق استفاده می کنند و به دلیل قدرت و توان بالایی که دارند می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته برای تولید برق جهت استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار گیرند.

یکی دیگر از بهترین انواع ژنراتور بیت کوین، نوع گاز سوز است. ژنراتور گازسوز به دلیل در دسترس بودن گاز گزینه ای مناسب برای تامین برق مورد نیاز ماینرها به شمار می رود. اما درصورتی که قصد استفاده از ژنراتور گازسوز را دارید باید بیش از یک دستگاه خریداری نمایید تا به توان مورد انتظار خود دست یابید.

در حالت کلی بهتر است برای استخراج بیت کوین با موتور ژنراتور، موتور ژنراتور دائم کار تهیه کنید. موتور ژنراتورها با وجود هزینه ی کم، توان فوق العاده ای برای تامین برق ماینینگ بیت کوین دارند. درصورتی که قصد استفاده از موتور برق به جای موتور ژنراتور برای ماینینگ بیت کوین دارید، بهتر است تا از دو موتور برق به صورت نیمه وقت استفاده کنید.

از آن جایی که موتور برق ها مجهز به سیستم هوا خنک برای خنک سازی موتور هستند استفاده به صورت نیمه وقت خسارتی به موتور برق وارد نمی کند. در این صورت است که هر کدام از موتور برق ها به نوبت استراحت می کنند و به هیچ کدام از آن ها فشاری وارد نمی شود.

موتور ژنراتور برای ماینینگ

نکات حائز اهمیت در انتخاب موتور ژنراتور ماینر

  • کدام سوخت برای شما در دسترس است و مقرون بصرفه می باشد. (گازوئیل ، گاز یا بنزین)
  • دمای محیطی برای کار ژنراتور به چه صورت است. زیرا دمای محیط کارکرد ژنراتور روی عملکرد دستگاه تاثیر گذار است.
  • استفاده از برندهای مطرح و با کیفیت تا خرابی و استهلاک دستگاه به حداقل برسد.
  • توان مورد نیاز برای انتخاب ژنراتور (هر ماینر حدودا بین ۶ تا ۷ آمپر و ۱.۵ کیلووات برق نیاز دارد)

گروه نیروگاهی دانش بنیان تتاپاور

۰۹۱۵۵۷۷۷۹۷۰

https://instagram.com/tetapowerco