معیارهای شناخت موتور ژنراتور

معیارهای شناخت موتور ژنراتور به شما متقاضیان خرید این نوع ابزارهای صنعتی بسیار پر کاربرد و مفید کمک بسیار زیادی می کند. چون شما به راحتی می توانید با داشتن اطلاعات کافی در رابطه با این ابزار مهم، برای گزینش بهترین ها اقدامات لازم را انجام دهید. یک موتور ژنراتور به دلیل کاربردی که در تأمین انرژی الکتریکی و تولید برق دارد، دارای موارد استفاده بسیار زیادی است. به همین دلیل است که برای عموم مردم جزء وسایل و ابزارهای شناخته شده به شمار می آید.

معیارهای شناخت موتور ژنراتور

از انواع موتور ژنراتور برای تولید برق استفاده می شود به همین دلیل به آن ها موتور برق نیز گفته می شود. این دستگاه ها در اندازه های کوچک برای تولید برق در سطحی محدود گرفته تا دستگاه هایی بسیار بزرگ و قدرتمند برای مصارف صنعتی به کار می روند. تمام این دستگاه ها در صورت قطع شدن برق و یا نبودن آن می توانند نیاز واحدهای کوچک و بزرگ را به خوبی برطرف کنند. بنابراین با بهره گیری از معیارهای شناخت موتور ژنراتور می توانید بهترین موردی را که برای نیاز شما مناسب است، انتخاب کنید.

معیارهای شناخت موتور ژنراتور خوب به لحاظ کارایی و عملکرد آن

یکی از معیارهای شناخت موتور ژنراتور آشنایی با کارایی و نحوه عملکرد آن است. عموماً تمام دستگاه های صنعتی از جمله موتور ژنراتور دارای عملکردی بسیار پیچیده ای هستند. اما اگر از ظاهر پیچیده بسیاری از آن ها صرف نظر کنیم متوجه می شویم که در نهایت عملکردی فوق العاده ساده دارند. انواع موتور ژنراتور نیز در این زمینه یک استثنا محسوب نمی شوند.

نگاه ما به موتور ژنراتور می تواند تصور کردن آن به عنوان یک موتور ساده انرژی باشد. یعنی این طور نگاه کنیم که این نوع موتورها کار تبدیل انرژی حرکتی به انرژی الکتریکی را انجام می دهند. البته توجه به این نکته نیز مهم است که این دستگاه ها نه سازنده نیروی برق هستند و نه به وجود آورنده آن. در واقع کار آن ها این است که سایر انرژی ها و نیروها را به برق تبدیل می کنند. سپس برق حاصل از تبدیل انرژی انجام شده را در اختیار ما قرار می دهند.

معیارهای شناخت موتور ژنراتور به لحاظ ساختار آن

معیارهای شناخت موتور ژنراتور

یکی دیگر از معیارهای شناخت موتور ژنراتور آشنا شدن با ساختار این نوع دستگاه است. آشنایی با ساختار انواع موتور ژنراتور تبدیل انرژی انجام شده در آن ها را بهتر مشخص می کند. این دستگاه ها دارای دو قسمت زیر هستند:

  • موتور: نیروی مکانیکی مورد نیاز برای تبدیل انرژی را تأمین می کند.
  • ژنراتور: وظیفه این بخش از موتور ژنراتور این است که نیروی مکانیکی تأمین شده توسط موتور را به انرژی الکتریکی تبدیل کند.

با توجه به این دو قسمت اشاره شده در موتور ژنراتور، عملکرد این دستگاه ها را می توان چنین در نظر گرفت:

  1. این دستگاه ها دارای یک قسمت متحرک هستند که حرکت این قسمت تولید انرژی حرکتی می کند.
  2. انرژی حرکتی حاصل از حرکت قسمت متحرک دستگاه به انرژی الکتریکی یا برق تبدیل می شود.
  3. برق تولید شده برای به کار افتادن انواع وسایل برقی مورد استفاده قرار می گیرد.

معیارهای شناخت موتور ژنراتور به لحاظ عوامل مؤثر بر کارایی آن

کارایی موتور ژنراتور

عوامل مؤثر بر کارایی و عملکرد موتور ژنراتور یکی دیگر از معیارهای شناخت موتور ژنراتور به حساب می آیند. شناخت این عوامل یکی از راهنماهای بسیار مهم در زمان خرید موتور ژنراتور محسوب می شود. این اطلاعات را می توانید به منظور جلوگیری از اشتباه در خرید، به کار ببرید تا مانع از هدر رفتن سرمایه خود شوید. با بهره گیری از این دانسته های مفید قادر خواهید بود پس از تعیین میزان نیاز خود، مناسب ترین دستگاه را انتخاب کنید.

البته مشورت با کارشناس هایی که در مراکز تولید و فروش این قبیل دستگاه ها فعالیت می کنند نیز بسیار مفید خواهد بود. به ویژه این که دانش و تجربه مشاورهای متخصص مجموعه هایی نظیر شرکت نیروگاهی تتاپاور می تواند بهترین مسیر خرید را به شما نشان بدهد. مسیری که در انتهای آن رضایتمندی از خرید موتور ژنراتور وجود دارد. اما دانستن عوامل مؤثر بر کارایی و عملکرد این دستگاه نیز به عنوان یکی از معیارهای شناخت موتور ژنراتور بسیار مفید است. این عوامل به صورت عمده شامل دو مورد اصلی زیر می شوند:

سایز دستگاه

سایز موتور ژنراتور یکی از عوامل اثرگذار بر میزان عملکرد این نوع دستگاه است. با توجه به روندی که در رابطه با تبدیل انرژی حرکتی به انرژی الکتریکی در موتور ژنراتور وجود دارد، اهمیت سایز آن مشخص می شود. به این صورت که دستگاه شما به هر اندازه دارای سایز بزرگ تری باشد، انرژی تولید شده بیش تری در دسترس شما قرار می دهد.

نوع سوخت مصرفی

معیارهای شناخت موتور ژنراتور

یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی که می تواند عملکرد و کارایی یک موتور برق را تحت تأثیر خود قرار بدهد، سوخت مصرفی آن است. به این ترتیب، یکی از ملاک هایی که باعث به وجود آمدن انواع موتور ژنراتور می شود، منابع مختلف تأمین انرژی آن ها خواهد بود. انواع مختلف موتورهای برق با توجه به این عامل یعنی سوخت مصرفی، در انواع گوناگون زیر وجود دارند و مورد استفاده قرار می گیرند:

معمولاً سوخت مصرفی انواع موتورهای برقی را که دارای سایز کوچک تری هستند، گازوئیل انتخاب می کنند. در صورتی که دو نوع گازی و یا دیزلی را برای موتورهای برق دارای سایزهای بزرگ تر در نظر می گیرند. چرا که این دستگاه های بزرگ تر تولید کننده انرژی بیش تری هستند.

معیارهای شناخت موتور ژنراتور و قطعات و تجهیزات آن

یکی از مواردی که در رابطه با معیارهای شناخت موتور ژنراتور از اهمیتی بسیار بالا برخوردار است، توجه به قطعات و تجهیزات دستگاه است. اگر درباره قطعات مختلف این دستگاه ها کوچک ترین بی توجهی وجود داشته باشد، علاوه بر تأمین نشدن نیاز مورد نظرتان، ایمنی شما نیز به خطر می افتد. در واقع داشتن قطعات سالم و استاندارد یکی از مهم ترین بخش های ایمنی در دیزل ژنراتور به شمار می آید. چون هر نوع نقص در این قطعات و یا اشکالی هر چند کوچک در نصب آن ها فاجعه ای بزرگ را به وجود می آورد. به همین علت است که خرید موتور ژنراتور حتماً باید از منابع معتبر انجام شود.

گروه نیروگاهی دانش بنیان تتاپاور

۰۹۱۵۵۷۷۷۹۷۰

https://instagram.com/tetapowerco

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *