مزایای ژنراتور گازی

مشاغل و تأسیسات می توانند در صورت قطع برق به دلیل آب و هوای نامناسب، طوفان های زمستانی، بلایای طبیعی، بلایای ناشی از فعالیت های انسان مثل ریزش ساختمان های با مهندسی بد یا فرسودگی شبکه برق، از نصب یک دیزل ژنراتور پشتیبان بهره مند شوند. این کار در حالی که فواید بسیار زیادی دارد، معضلاتی هم برای صاحبان تجارت به همراه دارد. اولین معضل با یک سوال کلیدی آغاز می شود که گازوئیل یا گاز طبیعی؟

دیزل ژنراتور و ژنراتور گازی هر دو به طور مشابهی کار می کنند زیرا تقریباً مقدار یکسانی نیرو را ارائه می دهند. دیزل ژنراتورها یک انتخاب محبوب برای برق پشتیبان هستند، اما ژنراتورهای گازی مزایای خاص خود را دارند که به آنها اجازه می دهد با دیزل ژنراتورها رقابت کنند و همچنین در صنایع و مکان های خاص گزینه مطلوبی باشند.

مزایای ژنراتورهای گاز طبیعی

مولدهای گاز طبیعی یا همان ژنراتور گازی که به اشتباه آن را گاهی دیزل ژنراتور گاز سوز می نامنند، همانطور که از نامشان مشخص است، از گاز طبیعی به عنوان منبع سوخت خود استفاده می کنند. هنگامی که به دنبال یک دیزل ژنراتور برای عملیات تجاری، کاربردهای صنعتی یا تاسیسات خود هستید، اگر می خواهید یک ژنراتور گاز طبیعی یا همان ژنراتور گازی را انتخاب کنید، باید چند مورد را در نظر داشته باشید.

هزینه اولیه خرید ژنراتور گازی

هزینه ی اولیه یکی از موارد مهمی است که باید در اولین تحقیق در مورد خرید دیزل ژنراتور در نظر گرفت. اگر به دنبال دیزل ژنراتور با توان ۱۵۰ کیلووات یا بالاتر هستید، ژنراتورهای گاز طبیعی به طور کلی ارزان تر از همتایان دیزل ژنراتور خود هستند.

تامین سوخت

برخلاف دیزل ژنراتورها که منابع سوخت محدودی در مخزن سوخت دیزل دارند، ژنراتورهای گاز طبیعی را می توان به خط لوله گاز طبیعی متصل کرد. با صرف نظر از بلایای طبیعی، خرابی تاسیسات یا سایر عواملی که می‌تواند بر خط گاز طبیعی تأثیر بگذارد، این یک مزیت است که در صورت خرید ژنراتور گازی، نگران تامین سوخت نخواهید بود.

مزایای ژنراتور گازی

هزینه سوخت

سوخت دیزل اغلب گرانتر از هزینه گاز طبیعی است. اگر گاز طبیعی، هزینه پایینی داشته باشد، یعنی هزینه های کلی سوخت در بلندمدت به میزان زیادی در مقایسه با سوخت دیزل کمتر خواهد شد.

گازهای گلخانه ای

از بین انواع سوختی که معمولاً در صنعت دیزل ژنراتور ها استفاده می شود، گاز طبیعی یکی از سوخت های فسیلی است که پاک ترین مواد خروجی را پس از سوختن تولید می کند. این یه آن معنی است که گاز طبیعی سموم و ذرات کمتری را در جو وارد می کند.

صدای ژنراتورهای گازی

عموماً بی صداتر از دیزل ژنراتور ها کار می کنند. اگر قرار است ژنراتور را در اتاق ژنراتور یا در منطقه ای نصب کنید که نزدیک به مناطق مسکونی است، این موضوع عامل مهمی است. اگر سر و صدا برای شما مشکل ساز است، محفظه‌هایی نیز وجود دارد که به کاهش صدای دیزل ژنراتور (کانوپی) کمک می‌کند.

نکات منفی ژنراتورهای گاز طبیعی

 

در حالی که ژنراتورهای گاز طبیعی مزایای بسیار زیادی برای استفاده دارد و تمام خدمات دیزل ژنراتور را ارائه می‌دهند، چند جنبه منفی وجود دارد که باید به آنها اشاره کرد.

تعمیر و نگهداری

ژنراتورهای گاز طبیعی نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند که منجر به هزینه های تعمیر و نگهداری بالاتر و به طور بالقوه خرابی بیشتر می شود.

ایمنی

به زبان ساده – گاز طبیعی قدرت اشتعال بیشتری دارد. ژنراتورهای گاز طبیعی همچنین دارای شیلنگ‌ها و خطوط ارتباطی گاز هستند که ممکن است در طول زمان فرسوده شوند و ترک بخورند که می‌تواند باعث نشت گاز و مسمومیت ویا انفجار شود.

طول عمر

ژنراتورهای گاز طبیعی در مقایسه با همتایان دیزل ژنراتور خود معمولاً عمر کوتاه تری دارند.

تامین سوخت

در حالی که در دسترس بودن و آماده بودن گاز طبیعی یک مزیت مهم برای دیزل گازی محسوب می شود، اما در عین حال یک مشکل نیز محسوب می شود! بلایای طبیعی و خرابی های تاسیساتی مانند ترکیدگی در لوله گاز طبیعی، شرکت های تاسیساتی را وادار می کند تا عرضه گاز را قطع کنند. این باعث می شود که ژنراتور گاز سوز توانایی خود را در زمینه اضطراری از دست بدهد.

در مورد برخی از ژنراتورهای گاز طبیعی، کیت های تبدیل موجود است که به اپراتورهای ژنراتور اجازه می دهد تا گاز مایع یا همان LPG را، که به عنوان منبع سوخت پروپان شناخته می شود، استفاده کنند. در این مواقع بهتر است ما مجهز به ژنراتور گازی ای باشیم که توانایی استفاده از هر دو گاز طبیعی و مایع را داشته باشد.

البته ما در شرکت تتاپاور، دیزل ژنراتور های دوگانه سوز را ارائه می دهیم که قادر به استفاده از گازوئیل و گاز طبیعی است. برای اطلاعات بیشتر کافیست با ما تماس بگیرید.

منبع:  woodstockpower.com/blog/benefits-of-installing-a-natural-gas-generator

اشتراک گذاری صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *