مخزن سوخت دیزل ژنراتور

مخزن سوخت دیزل ژنراتور به مخزن سوخت زیر پایه و مخزن سوخت خارجی تقسیم می شود. به طور کلی، ظرفیت مخزن بنزین زیر پایه به مدت ۸ ساعت کارکرد مداوم دارد.

محاسبه ظرفیت مخزن سوخت دیزل ژنراتور

ساده ترین روش محاسبه این است که توان (کیلووات) دیزل ژنراتور را در ۲.۱ ضرب کنیم و این رقم تقریباً برابر با مصرف سوخت در هشت ساعت است.

ابتدا باید تعیین کنید که چه مقدار سوخت برای ذخیره کردن نیاز دارید زیرا این کار ظرفیت مخزن سوخت شما را مشخص می کند. حداقل ظرفیت ذخیره سازی را ابتدا با تخمین سه پارامتر زیر محاسبه کنید.

انبار اضطراری: برای تأخیر در عرضه یا نیازهای مصرف بیش از حد به چه مقدار سوخت نیاز دارید؟

زمان سررسید برای عرضه: مدت زمان مورد نیاز برای خرید سوخت از فروشنده به سایت ژنراتور چقدر است؟

انبار زمان سرب: چه مقدار سوخت برای کارکرد ژنراتور خود در طول زمان تولید نیاز دارید.

مخزن سوخت دیزل ژنراتور

چه سطحی از ظرفیت ذخیره سازی سوخت برای شما مناسب است؟

در مورد قطع برق که به ندرت یا کوتاه مدت است، یک مخزن ذخیره کوچکتر برای نیاز سوخت شما کافی است. با این حال، برای پر کردن باک خود باید بیشتر سوخت را در قطعات کوچکتر خریداری کنید. در حالی که سرمایه‌گذاری اولیه (هزینه‌های سرمایه‌ای) کم در راه‌اندازی مخزن ذخیره‌سازی و هزینه‌های تعمیر و نگهداری کم را متحمل می‌شوید، هزینه تحویل سوخت در هر واحد بالاتر خواهد بود.

هنگامی که ژنراتور برای پشتیبانی از مؤسسات تجاری بزرگ یا جاهایی که قطع برق مکرر است و برای مدت طولانی ادامه دارد، به مخازن ذخیره بزرگ نیاز است. در این صورت، می توانید سوخت را کمتر و در حجم های بزرگتر خریداری کنید. با این حال، هزینه های اولیه (هزینه های سرمایه ای) بیشتری را در راه اندازی مخزن ذخیره سازی خود متحمل خواهید شد.

هزینه های نگهداری نیز در دراز مدت بالا خواهد بود. از سوی دیگر، هزینه تحویل سوخت به ازای هر واحد کاهش می‌یابد، زیرا می‌توانید مقادیر زیادی سوخت را برای تحویل یکباره سفارش دهید. با این حال، باید هزینه‌های پنهان ناشی از خطرات ذخیره‌سازی مقدار بیشتری سوخت را نیز در نظر بگیرید.

مزایای مخزن سوخت دیزل ژنراتور زیر پایه

مخزن سوخت زیر پایه با مجموعه ژنراتور یکپارچه شده است. ساختار کلی جمع و جور و زیبا است.

از آنجا که قیمت مخزن سوخت زیر پایه، بالا نیست، می تواند در هزینه برای مشتری صرفه جویی کند.

می تواند فضای اتاق ژنست را ذخیره کند.

مخزن سوخت زیر پایه شامل پورت پر کردن دیزل، نشانگر سطح گازوئیل و ورودی و خروجی لوله روغن دیزل است که برای مشتری بسیار راحت است.

البته، اگر ظرفیت مخزن سوخت زیر پایه کافی نیست، می توانید یک مخزن سوخت خارجی اضافی انتخاب کنید. ظرفیت آن می تواند مطابق با نیاز شما ساخته شود.

الزامات نصب مخزن سوخت خارجی

موقعیت نگهداری مخزن سوخت برای جلوگیری از آتش سوزی باید ایمن باشد. مخزن سوخت یا بشکه نفت باید به طور جداگانه در مکانی قابل مشاهده قرار گیرد و به طور مناسب از ژنراتور دور باشد. سیگار کشیدن اکیدا ممنوع است.

ظرفیت سوخت در مخزن باید تامین روزانه را تضمین کند.

بعد از اینکه مخزن سوخت به خوبی قرار گرفت، حداکثر سطح روغن نباید ۲.۵ متر بالاتر از پایه واحد باشد. در صورتی که سطح روغن انبار بزرگ نفت از ۲.۵ متر بیشتر باشد، باید یک مخزن سوخت روزانه بین انبار بزرگ نفت و واحد اضافه شود، به طوری که فشار تحویل مستقیم روغن از ۲.۵ متر بیشتر نباشد. حتی زمانی که موتور دیزل خاموش می شود، سوخت از طریق گرانش از طریق خطوط ورودی یا تزریق سوخت به داخل موتور دیزل جریان پیدا نکند.

مقاومت در درگاه روغن نباید از مقدار مشخص شده در برگه داده عملکرد موتور دیزل مورد استفاده تجاوز کند. این مقدار مقاومت بر اساس نیمی از مخزن سوخت است.

مقاومت برگشت سوخت نباید از مشخصات موجود در برگه اطلاعات عملکرد موتور دیزل مورد استفاده تجاوز کند.

اتصال لوله برگشت سوخت نباید باعث ایجاد موج ضربه ای به سوخت در لوله سوخت شود.

نگهداری از مخزن سوخت

استاندارد نگهداری

اطمینان حاصل کنید که ذخیره روغن در مخزن سوخت بیش از ۱/۲ کل حجم باک باشد. سطح مخزن سوخت باید تمیز بماند. هیچ گونه نشت یا چکه کردن روغن در تمام اتصالات جوشکاری مجاز نیست. هیچ ناخالصی در داخل صفحه فیلتر درشت نصب شده روی ورودی مخزن مجاز نیست. پیچ تخلیه لوله روغن خروجی، لوله روغن ورودی و پایین مخزن باید سفت شود.

روش های نگهداری

بازرسی ظرفیت روغن. برای مخزن سوخت مجهز به لوله اندازه گیری شفاف، ما فقط می توانیم با بازرسی بصری بررسی کنیم.

برای مخزن سوخت مجهز به گیج روغن، گیج روغن را می توان با دست برای بازرسی خارج کرد.

 برای مخزن روغن بدون لوله اندازه گیری و گیج روغن، درپوش مخزن روغن باید برای بازرسی برداشته شود.

 اگر مقدار روغن مطابق با الزامات نباشد، باید به موقع اضافه شود.

روش بازرسی نشت روغن در محل اتصال جوش. ابتدا مشاهده کنید که آیا لکه روغنی زیر قسمت جوش کل مخزن روغن وجود دارد یا خیر. در صورت وجود لکه روغن در قسمت خاصی، قسمت جوش باید به دقت بررسی شود. در صورت نشتی روغن در قسمت جوش، مخزن روغن برداشته و روغن گازوئیل داخل آن کاملاً تخلیه شود و سپس مخزن با آب شیرین پر شده و با جوشکاری تعمیر شود.

بازرسی انواع پیچ های ثابت. ابتدا به روش بصری مشاهده کنید که آیا روی لوله خروجی روغن، لوله برگشت روغن و پیچ تخلیه روغن لکه روغن وجود دارد یا خیر. در صورت وجود لکه روغن، پیچ را با آچار حلقه ای محکم کنید.

بیرون مخزن روغن را با نخ پنبه ای یا پارچه ماشینی تمیز کنید.

الزامات فنی

برای جلوگیری از آسیب دیدن پیچ برگشت روغن یا رزوه پیچ، برای بستن انواع پیچ ها از نیروی زیادی استفاده نکنید.

هنگام جوشکاری سوراخ ماسه روی مخزن روغن، مخزن روغن باید با آب پر شود تا از حوادث ناشی از دمای جوشکاری بالا در داخل مخزن روغن جلوگیری شود.

گروه نیروگاهی دانش بنیان تتاپاور

۰۹۱۵۵۷۷۷۹۷۰

https://instagram.com/tetapowerco