فاکتورهای انتخاب دیزل ژنراتور مناسب شما

داشتن یک منبع مطمئن برق برای افراد و مشاغل به طور یکسان بسیار مهم است. قطع برق می تواند باعث ایجاد اختلال و کاهش بهره وری و درآمد شود. یک راه حل برای غلبه بر این اختلالات، داشتن یک دیزل ژنراتور آماده به کار در محل است.

و اما فاکتورهای انتخاب دیزل ژنراتور مناسب شما

در این مقاله، عواملی را که باید هنگام انتخاب دیزل ژنراتور اندازه مناسب برای نیازهای خاص خود در نظر بگیرید، بررسی خواهیم کرد.

فاکتورهای انتخاب دیزل ژنراتور مناسب شما

هنگام انتخاب دیزل ژنراتور باید به چند فاکتور مهم توجه کنید

ژنراتور قابل حمل در مقابل آماده به کار

هر دوی این ژنراتورها منابع انرژی قابل اعتمادی هستند، یک ژنراتور آماده به کار باید نصب شود، در حالی که یک ژنراتور قابل حمل را می توان به راحتی ذخیره کرد و فقط در صورت لزوم استفاده کرد.

ظرفیت مناسب برای برنامه

اطمینان از خرید دیزل ژنراتور با اندازه مناسب که بتواند نیازهای برق مورد نیاز را در صورت قطع برق مدیریت کند، یکی از مهم ترین عناصری است که هنگام انتخاب ژنراتور باید در نظر گرفته شود.

مقدار برق مورد نیاز برای ادامه عملیات خود را در هنگام قطعی مشخص کنید. این شامل تمام تجهیزات ضروری، لوازم خانگی و دستگاه هایی است که باید به طور همزمان اجرا کنید. ژنراتور باید بتواند حداکثر توان مصرفی همه دستگاه ها را تحمل کند.

ولتاژ و فرکانس

اطمینان حاصل کنید که ژنراتوری که انتخاب می کنید ولتاژ و فرکانس صحیح را برای تجهیزات شما تولید می کند. بیشتر ژنراتورهای خانگی ولتاژ ۱۲۰/۲۴۰ ولت تولید می کنند، در حالی که ژنراتورهای تجاری و صنعتی ممکن است ۲۰۸ ولت یا ۴۸۰ ولت تولید کنند.

افت ولتاژ و فرکانس می تواند هنگام راه اندازی موتورها یا ترانسفورماتورها اتفاق بیفتد، اگر دیزل ژنراتور با ظرفیت مناسب انتخاب نشده باشد، موتور یا استارت موتور ممکن است نسبت به سایر بارهای متصل به خروجی ژنراتور کمتر در معرض افت ولتاژ و فرکانس باشد که می تواند منجر به مشکلاتی شود.

فاکتورهای انتخاب دیزل ژنراتور مناسب شما
قابلیت مدولار

حتی اگر فقط با یک واحد شروع به کار کنید، ارزش آن را دارد که از سازنده تجهیزات سوال کنید که برای ایجاد یک نیروگاه مدولار چه مراحلی را می توان برای موازی سازی یک ژنراتور با دیگران انجام داد به عنوان مثال، آیا ژنراتور به صورت استاندارد به این قابلیت مجهز است؟ همچنین، جفت شدن دو واحد چقدر طول می کشد؟

با ژنراتورهای زیاد، این فرایند می تواند کمتر از ده دقیقه طول بکشد، اما همه این قابلیت را ندارند. بنابراین، به شدت توصیه می شود قبل از سرمایه گذاری بررسی کنید.

سیستم های کنترل و مدیریت

طیف وسیعی از ویژگی ها باید در سیستم کنترل ایده آل موجود باشد. به عنوان مثال، ممکن است دستگاه از راه دور راه اندازی و برنامه ریزی شود، هشدارهایی در مورد سوخت کم و سایر مشکلات عملکرد ممکن است نمایش داده شود، و طیف گسترده ای از داده های تجزیه و تحلیل می تواند ارائه شود. این کار راندمان نیروگاه را افزایش می دهد و یک نمای کلی مفید از فرآیند کاربرد ارائه می دهد.

سیستم های مدیریت انرژی در حال حاضر در بسیاری از ژنراتورها گنجانده شده است. آن ها به دلیل طراحی plug-and-play  خود که اجرای سریع و ساده را امکان پذیر می کند، کاملاً برای برنامه های اجاره مناسب هستند.

بهره وری سوخت و استقلال

دیزل ژنراتورها معمولاً زمان کار طولانی تری نسبت به ژنراتورهای بنزینی هم اندازه دارند. شما باید نوع سوخت و ظرفیت مورد نیاز خود را بر اساس مدت زمانی که برای راه اندازی ژنراتور نیاز دارید تعیین کنید.

مصرف سوخت ژنراتورهای سیار مدرن به طور قابل توجهی کمتر از پنج سال پیش است، زیرا تغییرات طراحی متنوع و پیشرفت های بهره وری انرژی است. بازار به دلیل توانایی فناوری جدیدتر برای کارآمدتر و برای مدت زمان طولانی تر به طور قابل توجهی رشد کرده است.

اما همه ژنراتورها یکسان نیستند و سوخت می تواند گران باشد. بنابراین، توصیه می شود قبل از سرمایه گذاری، پیش بینی مصرف سوخت را از دو یا سه سازنده دریافت کنید.

اندازه فیزیکی و حمل و نقل

تعیین اینکه آیا می‌توان یک واحد را جابه‌جا کرد یا روی وسیله نقلیه بارگذاری کرد، و همچنین به دنبال ویژگی‌هایی مانند چشم‌های بالابر و شکاف‌های لیفتراک، سودمند است. برای ردپای کوچک‌تر و دسترسی آسان‌تر هنگام استفاده از ژنراتورهای متعدد، بررسی اینکه آیا واحدها می‌توانند روی هم چیده شوند نیز مهم است. این عناصر بر هزینه‌های عملیاتی کلی و ابتکارات برای کاهش هزینه‌های کربن تأثیر دارند.

الزامات تعمیر و نگهداری

دیزل ژنراتورها مانند هر قطعه دنده دیگری نیاز به نگهداری و نگهداری معمول دارند. این نه تنها به زمان بیشتری از شما نیاز دارد، بلکه می تواند هزینه های بیشتری را نیز ایجاب کند. قبل از خرید دیزل ژنراتور، مطمئن شوید که به خوبی از الزامات نگهداری دیزل ژنراتور آگاه هستید.

عصر ژنراتور

به طور طبیعی، ژنراتورهای قدیمی ممکن است نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری داشته باشند یا طول عمر کمتری نسبت به ژنراتورهای کاملاً جدید داشته باشند. با این حال، شما باید استفاده قبلی از ژنراتور را نیز در نظر بگیرید. یک ژنراتور قدیمی که به ندرت استفاده شده است احتمال بیشتری دارد که تعمیرات جزئی داشته باشد تا ژنراتور نسبتاً جدیدی که دائماً استفاده می شود.

فاکتورهای انتخاب دیزل ژنراتور مناسب شما
سطح نویز

سطح سر و صدای ژنراتور را در نظر بگیرید، به خصوص اگر از آن در یک منطقه مسکونی یا تجاری استفاده می کنید. سطح سر و صدا باید در محدوده قابل قبول باشد تا اطمینان حاصل شود که محیط اطراف را مختل نمی کند.

شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی را در منطقه ای که از ژنراتور استفاده می کنید در نظر بگیرید. اگر در منطقه ای با دمای گرم زندگی می کنید، مطمئن شوید که ژنراتور دارای سیستم های تهویه و خنک کننده کافی است. اگر در منطقه ای با بارندگی شدید زندگی می کنید، به خرید ژنراتور با محفظه ای برای محافظت از آن در برابر عوامل محیطی فکر کنید.

موارد ذکر شده مهمترین فاکتورهای انتخاب دیزل ژنراتور مناسب شما هستند.

گروه نیروگاهی دانش بنیان تتاپاور ۰۹۱۵۵۷۷۷۹۷۰

https://instagram.com/tetapowerco