سرویس گازوئیل دیزل ژنراتور

ژنراتورهای برق پشتیبان صنعتی و تجاری یا همان دیزل ژنراتور یک هدف مهم را انجام می دهند. آنها منبع قابل اعتمادی از انرژی آماده به کار را برای مشاغل در هر نوع و اندازه ای فراهم می کنند. مهم نیست که سازمان مورد نظر شما یک بیمارستان، سازمان دولتی، فروشگاه مواد غذایی، کارخانه تولیدی، چاه نفت یا هر نوع تاسیسات دیگری باشد؛ برق پشتیبان برای اینکه کارها طبق برنامه و با قدرت کامل تحت هر شرایطی اجرا شوند ضروری است. 

برق پشتیبان با کمک دیزل ژنراتور یا هر موتور ژنراتور دیگر، به شرکت اجازه می دهد تا در صورت خاموشی، افت ولتاژ یا هر نوع موقعیت اضطراری دیگری که منجر به قطع برق می شود، جریان برق را حفظ کند. دیزل ژنراتورها به گونه ای طراحی شده اند که در یک لحظه با حداقل وقفه (البته هنگامی که به یک سوئیچ انتقال خودکار تجهیز شده اند) وارد عمل شوند تا عملیات به صورت عادی ادامه یابد.

بررسی وضعیت سوخت دیزل ژنراتور

هنگامی که بحث تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور مطرح می شود، گفتگو اغلب حول محور تست دیزل ژنراتور زیر بار، حذف به موقع قطعات فرسوده یا ارتقاء اجزای دیزل ژنراتور، بررسی سطح مایعات، بازرسی باتری و تمیز کردن اتصالات، و تأیید عملکرد و نشانگرهای صفحه کنترل می گردد. با این حال، به همان اندازه که همه این عوامل نگهداری پیشگیرانه مهم هستند، بررسی وضعیت سوخت دیزل ژنراتور هم اهمیت زیادی دارد. برای محافظت کامل از منزل، شرکت یا سازمان خود در صورت قطع برق، باید حداقل این سه مورد را داشته باشید:

۱- دیزل ژنراتور پشتیبان قابل اعتماد

۲- ژنراتور پشتیبان به خوبی نگهداری شده باشد

۳- تامین سوخت تمیز در محل برای کارکرد آن دیزل ژنراتور در هنگام قطعی

سرویس گازوئیل دیزل ژنراتور تتاپاور

تمیز کردن سوخت دیزل

سوخت دیزل اغلب می تواند ۶ تا ۱۲ ماه بدون هیچ گونه تعمیر و نگهداری و حتی بیشتر در برخی کاربردها دوام بیاورد، اما مطمئنا برای همیشه دوام نمی آورد. در سال‌های گذشته سوخت دیزل ماندگاری فوق‌العاده طولانی داشت، اما آخرین سوخت دیزلی که توسط EPA تنظیم و تایید شده است، ساختار آن را تغییر داده است. این تغییرات ممکن است باعث شده باشد که سوزاندن گازوئیل، آلودگی کمتری را تولید نماید.

 با این حال، نتیجه ناخواسته ای هم حاصل شده که ما اکنون سوختی داریم که دارای مواد افزودنی زیادی است که باعث می شود نیاز به مدیریت و نظارت بسیار بیشتری نسبت به قبل داشته باشد، زیرا این گازوئیل جدید بیشتر در برابر باکتری ها آسیب پذیر شده است.

 باکتری ها باعث رشد و ایجاد لجن در تمام گازوئیل جدید می شوند. به مرور زمان گازوئیل خراب شده و هر چه مدت طولانی تری در مخزن ذخیره سازی یا در دیزل ژنراتور غیرفعال شما قرار گیرد، خطر آن برای دیزل ژنراتور بیشتر می شود. هنگامی که یک دیزل ژنراتور با سوخت دیزل کثیف کار می کند، نتیجه می تواند تجمع لجن، گرفتگی فیلترها و مشکلات متعدد دیگر باشد. 

تجمع لجن و گرفتگی فیلترهای داخل دیزل ژنراتور می تواند باعث شود که ژنراتور در هنگام قطع برق کارایی نداشته باشد یا اصلا کار نکند. در نتیجه ممکن است برای کل مجموعه یا سازمان ما مشکلاتی ایجاد شود.

 وضعیت کلی سوخت دیزل که در مخازن سوخت دیزل ژنراتور شما قرار دارد باید کاملا بررسی شود. سوخت دیزل یک ماده آلی است که به طور طبیعی با گذشت زمان خراب می شود. از این فرآیند نمی توان اجتناب کرد. در برخی مواقع آب به داخل گازوئیل نفوذ می کند که امری کاملا طبیعی است؛ این همان چیزی است که رشد باکتری را آغاز می کند.

 تنها راه در برابر این مشکل سوخت دیزل در طول زمان، بررسی و تمیز کردن منظم سوخت است. این کار معمولاً شامل نمونه‌برداری، آزمایش و آنالیز سوخت می باشد. علاوه بر این استریل کردن و تمیز کردن مخزن نگهدارنده گازوئیل از ذرات، باکتری‌ها، قارچ‌ها و زنگ زدگی ها با مواد شیمیایی و فیلترها و گاهی اوقات محلول‌های مبتنی بر جلبک سایر اقداماتی است که در این زمینه باید انجام شود. 

البته این مراحل نیاز به تخصص دارد. کارشناسان ما در شرکت تتاپاور آماده هستند تا در این زمینه به شما مشاوره و یا در صورت نیاز خدمات لازم را ارائه نمایند.

مزایای تمیز بودن گازوئیل

هنگامی که یک دیزل ژنراتور پشتیبان با سوخت دیزل تمیز کار می کند، موارد زیر رخ می دهد:

– سیستم تزریق سوخت را تمیز و روغن کاری می کند.

– انژکتورهای سوخت کمتر احتمال دارد خراب شوند.

– هزینه های تعمیر و نگهداری را بسیار پایین می آورد.

– تجمع لجن در قسمت های مختلف دیزل ژنراتور اتفاق نمی افتد.

– دیزل ژنراتور با دود کمتری کار می کند.

– مجموعه دیزل ژنراتور برای قطعی و مواقع اضطراری بسیار قابل اعتمادتر خواهد بود.

نشانه کثیف و خراب بودن گازوئیل چیست؟

اگر سوخت دیزل ژنراتور و یا مخزن ذخیره سوخت خود را نمونه برداری، تجزیه و تحلیل و نظارت نکرده اید، ممکن است موارد زیر در مخزن سوخت یا در خود دیزل ژنراتور رخ دهد:

– سوخت داخل باک تیره به نظر می رسد.

– مخزن سوخت بوی غیرمعمولی می‌ دهد.

– رسوب در پایین مخزن ایجاد می‌شود.

– دود اگزوز دیزل ژنراتور در حین کار بیشتر از حد معمول تیره خواهد بود.

– خطوط سوخت و یا فیلترهای ژنراتور مسدود می‌شوند.

– آسیب به سیستم راه‌اندازی (باتری، رله‌ها) و قطعات الکتریکی وارد می شود.

– پمپ تزریق سوخت و انژکتورها مسدود یا آسیب می بینند.

– خروجی ژنراتور و عملکرد موتور ممکن است متناوب باشد.

نقطه ای که در آن سوخت “خوب” به “بد” تبدیل می شود، همیشه به راحتی آشکار نیست. به عبارت دیگر، دگرگونی فرآیندی تدریجی است که در طول زمان رخ می دهد. بسیار مهم است که سوخت دیزل ژنراتور به صورت دوره ای نمونه برداری، آزمایش و نگهداری شود تا از یکپارچگی آن اطمینان حاصل شود. کیفیت سوخت با قابلیت اطمینان بودن دیزل ژنراتور در ارتباط مستقیم دارد.

گاز طبیعی و نبود مشکلات کثیفی سوخت

یکی از مزیت‌های ژنراتور گازی این است که اغلب نیازی به ذخیره‌ سازی سوخت ندارند، شرکت های گاز، معمولاً آن را برای شما ذخیره می کنند و شما در صورت نیاز گاز را فقط استفاده می کنید. این می تواند بسیار راحت تر باشد، به خصوص در موارد مصرف مسکونی و زمانی که به یک خط گاز قابل اعتماد دسترسی دارید. با این حال، برای کاربردهای صنعتی بزرگتر یا عملیات بدون خط مستقیم گاز، استفاده از دیزل ژنراتور اجتناب ناپذیر خواهد بود.

اشتراک گذاری صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *