موتور ژنراتور یا برق خانگی وسیله‌ای بسیار پرکاربرد است که می‌تواند در تابستان یا زمستان هنگام قطعی برق در سرد و گرم نگه داشتن خانه شما نقش داشته باشد. موتور ژنراتور دستگاهی برای تولید برق می‌باشد. به طور کلی این دستگاه در زمان قطعی برق به روند طبیعی کار خود ادامه می‌دهد. برای انتخاب موتور ژنراتور مناسب ضروری است به چند فاکتور مهم توجه داشت. 

از جمله این فاکتورهای خرید موتور ژنراتور، بررسی توان، سوخت مصرفی، مخزن سوخت و… می‌باشند. خرید ژنراتور می‌تواند یک پروسه پر چالش و پر دردسر باشد. در این مطلب ما راهنمای خرید موتور ژنراتور را شرح داده‌ و تمامی نکات مهم در خرید موتور ژنراتور توضیح داده‌ایم تا بتوانید با کسب اطلاعات پروسه را کنترل و به محصول مورد نظر و مطلوب خود دست یابید.

مطالعه بیشتر: قیمت موتور ژنراتور

مقدمه

نکات خرید موتور ژنراتور

داشتن راهنمای خرید موتور ژنراتور مناسب کمک می‌کند بر طبق نیازی که دارید بهترین مدل را خریداری کنید. چگونگی انتخاب موتور ژنراتور تاثیر مستقیمی در قیمت آن خواهد داشت. هدف اصلی شما باید خرید ژنراتوری باشد که خیلی بالاتر از نیاز شما نباشد و بتواند در مدت زمان لازم دستگاه برق شما را تامین کند و هیچ وقت به واسطه قطعی برق به دردسر نیفتید.

در ادامه به ۶ مورد از نکات مناسب هنگام خرید موتور ژنراتور می‌پردازیم:

۱- انتخاب موتور برق با توان مناسب

یک از موارد راهنمای خرید موتور ژنراتور انتخاب دستگاهی است که توان مصرفی لازم با حداقل قیمت تامین کند. مدل‌های میان رده و رده بالا توان مصرفی متفاوتی دارند و اختلاف قیمت این دستگاه‌ها زیاد است و گاهی به چند ده میلیون تومان می‌رسد. بهترین کار این است که توان مصرفی که قرار است به ژنراتور وصل شوند را محاسبه کنید.

۲- انتخاب موتور برق بر اساس سوخت مصرفی​

مهم‌ترین فاکتور خرید موتور ژنراتور، سوخت مصرفی آن است. ژانراتورهای بنزینی رایج‌ترین نوع در بین آنها می‌باشند اما ژنراتورهای دیزلی مصرف سوخت کمتری دارند. موتورهای نوع دیزلی برای تامین برق کامل یک خانه بهترین خواهند بود. اما این نکته حائز اهمیت است که گازوئیل تهیه آن به آسانی بنزین نیست. ژنراتورهایی که با باطری کار می‌کنند مزیت‌های شارژ شدن با پنل‌های خورشیدی کار بدون صدا و عدم تولید آلودگی را دارند. ایراد این ژنراتورها در گران بودن، مدت زمان شارژ شدن طولانی و توان خروجی کم در حد ۱۸۰۰ وات دارند.

۳- انتخاب براساس اندازه مخزن سوخت​

مخزن سوخت موتور ژنراتور

مورد دیگر راهنمای خرید موتور ژنراتور مخزن سوخت است. با بزرگ‌تر شدن مخزن سوخت موتور ژنراتور بازدهی بیشتری دارد و شما مدت زمان بیشتری برق دارید. به عنوان مثال ۷ الی ۹ ساعت کار با ۵۰ درصد توان را به شما می‌دهد. اگر توان مصرفی بالا باشد این امر کاملا بر عکس است. انتخاب مخزن بزرگ‌تر بهتر است اما باید در نظر داشت که وزن دستگاه متناسب با اندازه مخرن خواهد بود.

۴- انتخاب بر اساس استارت مناسب

امروزه بسیاری از موتور ژنراتور ها دارای دکمه استارت هستند که خاموش روشن کردن دستگاه با این دکمه کار را راحت کرده است. باتری ژنراتور اگر ضعیف شده باشد این دکمه کار نخواهد کرد. پس در هنگام خرید موتور ژنراتور مدلهایی را انتخاب کنید که در کنار استارت به صورت دستی یا با هندل روشن شوند. موتور برق‌های دیگری هم وجود دارند که به سیستم استارت اتوماتیک مجهز هستند. مزیتی که آن‌ها را از دیگر موتورها برتر کرده روشن شدن به صورت خودکار به محض قطعی برق است. اگر برق محل کار و یا زندگی شما مدام در حال قطع شدن است انتخاب ژنراتور مناسب مجهز به سیستم استارت اتوماتیک تصمیمی هوشمندانه است.

۵- انتخاب بر اساس هدف​

یکی از مهم‌ترین نکات راهنمای خرید موتور ژنراتور که باید در همه تجهیزات دقت شود این است که موتور برق برای چه هدفی و چه مکانی نیاز است. قطعا تامین برق اضطراری منزل با کارخانه صنعتی با هم متفاوت است. به عنوان مثال برای مصارف معمولی و خانگی به هیج عنوان نیاز به موتور ژنراتور پر قدرت نخواهید داشت.

۶- انتخاب بر اساس توان و صدای تولیدی​

میزان توان و صدای تولیدی یکی دیگر از نکات راهنمای خرید موتور ژنراتور است. به طور معمول موتور برق‌ها، تجهیزات پر سر و صدایی هستند. موتور زنراتور های کوچک به همان نسبت صدای کمتری داشته و آلودگی کمتری دارند. موتورهای ژنراتور بنزینی تولید صدای بیشتری دارند و برای رفع این مشکل موتور برق اینورتر یا بی‌صدا طراحی شده‌اند. توان تولیدی دستگاه در کنار این پارامتر موضوعی مهم می‌باشد. همان‌طور که می دانیم بر حسب توان دستگاه بر حسب کیلو وات موارد مصرف آن‌ها طبقه‌بندی می‌شود.

ماینینگ و موتور برق

امروزه ماینینگ یکی از دلایل خرید موتور برق شده است که در هنگام خرید موتور برق باید نکات راهنمای خرید موتور ژنراتور را در نظر داشت. یکی از تجارت‌های مهم در بستر دیجیتال، ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتال است که مهم‌ترین وجه این فعالیت تامین برق مورد نیاز آن است. بهره‌گیری از موتور برق ممکن است نیاز برق را تامین کند اما مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. تهیه سوخت، سر و صدای زیاد، ساعت کار و گرمای تولیدی بالا از جمله مشکلات این دستگاه می‌باشد.

تامین برق ماینر

راهنمای خرید موتور ژنراتور مناسب جهت ماینینگ

موتور برق‌ها انواع مختلفی دارند که در راستای استفاده از ماینینگ عملکردهای متفاوتی دارد.

مطالعه بیشتر: آشنایی انواع راه های تامین برق ماینر

موتور ژنراتور بنزینی

این نوع ژنراتورها پرکاربردترین نوع موتور ژنراتور است. اما در راستای استفاده از ماینینگ چندان گزینه مناسبی نیستند. عملکرد مناسب این مدل موتورها معمولا ۴ ساعت است در صورتی که ماینینگ‌ها عملکرد دائم و طولانی مدت را نیازمند هستند. یکی از نکات راهنمای خرید موتور ژنراتور در این زمینه باید در نظر داشت تولید صدای بالا و هرینه سوخت مصرفی آن می‌باشد که جزو مشکلات استفاده از این ژنراتور است.

موتور ژنراتور گازسوز

موتور ژنراتور گازسوز یکی از مناسب‌ترین نوع ژنراتور جهت ماینینگ است. دسترسی آسان به گاز، هزینه پایین تهیه آن از مزیت‌ها و نکات راهنمای خرید موتور ژنراتور است.

مطالعه بیشتر: آشنایی با انواع موتور ژنراتور گازسوز

موتور ژنراتور دیزلی

موتور ژنراتور دیزلی یکی از پر استفاده‌ترین ژنراتورها در ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال است. قدرت و توان بالای این دستگاه و هزینه سوخت منطقی از نکات مهم راهنمای خرید موتور ژنراتور است. پیشنهاد ما به شما این است که برای افزایش تولید عمر دستگاه و بازدهی بهتر از دستگاه با عملکرد ۱۰ تا ۱۲ ساعت استفاده شود.

سخن پایانی

در این مطلب به راهنمای خرید موتور ژنراتور پرداختیم. امروزه ژنراتورها از جمله تجهیزاتی هستند که استفاده از آن‌ها گسترده شده است. بیشترین دلیل خرید این نوع موتورها تامین انرژی برق منازل، کارخانه‌ها و مراکز صنعتی است. از عوامل محدودیت ژنراتورها هزینه مربوط به سوخت و صدای آن‌ها می‌باشد. موتور ژنراتورها یکی از راه‌های مناسب جهت تامین انرژی ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال است که در این زمینه موتور برق‌های گازسوز و دیزلی انتخاب‌های مناسبی می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *