دیزل ژنراتور Cat XQ2280 کاترپیلار

شرکت کاترپیلار در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۲۲ دیزل ژنراتور Cat XQ2280 خود را در شهر ایروینگ تگزاس، معرفی کرد. این دیزل ژنراتور به صورت پرتابل مورد استفاده قرار می گیرد. همچین این دستگاه اولین دیزل ژنراتور پرتابل تک موتوره با توان بالای ۵۶۰ کیلووات است که توانسته استانداردهای نهایی درجه ۴ EPA را کسب نماید.

این دیزل ژنراتور سیار می تواند برای مقاصدی که به برق ۶۰ هرتز احتیاج دارند مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر شرکت کاترپیار این دستگاه را فقط به مشتریان خود در آمریکای شمالی ارائه می دهد، ولی قرار است به زودی این دیزل ژنراتور در دسترس همگان در سراسر جهان، قرار بگیرد. دیزل ژنراتور Cat XQ2280 می تواند تا ۲ مگاوات برق نامی و تا ۱۸۲۵ کیلووات برق اولیه را فراهم کند.

تمام تجهیزات مورد نیاز این قدرت، در یک کانتینر ۱۴ متری جاسازی شده است. این کانتینر در برابر نفوذ آب و هوا، کاملا ایزوله شده است. همین مورد باعث شده که از نظر صدا به صورت قابل توجه و منحصر به فردی، کم صدا باشد. علاوه بر تمام این موارد، جا به جایی این دیزل ژنراتور به دلیل اینکه تمام تجهیزات آن در یک کانتینر جاسازی شده است، بسیار راحت می باشد.

این دیزل ژنراتور پرتابل برای مراکز داده و اطلاعات، بیمارستان ها و درمانگان های ثابت وسیار، زیرساخت های شهری، تصویه خانه های فاضلاب و سایر تاسیسات، کاربرد های معدن، کاربرد های نظامی و سایر کاربرد ها در مقیاس بزرگ ایده آل است.

در این رو نمایی که در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۲۲ انجام شد؛ تام کادول، مدیر کل جهانی راه حل های تولید برق در کاترپیلار گفت:« با توجه به اینکه نیاز به دیزل ژنراتور پرتابل و منبع مولد برق سیار در جهان در حال افزایش است؛ دیزل ژنراتور پرتابل و سیار Cat XQ2280  که فقط در یک کانتینر جمع شده است و کاربری بسیار ساده دارد، می تواند این نیاز را برای مقیاس های بزرگ آماده نماید. این در حالی است که این دیزل ژنراتور آلایندگی بسیار کمی دارد تا حدی که توانسته استاندارد های بسیار سخت EPA را به دست آورد!»

دیزل ژنراتور Cat XQ2280 کاترپیلار

دیزل ژنراتور Cat XQ2280 کاترپیلار تتاپاور

دیزل ژنراتور Cat XQ2280 برای هر کاربردی قابل برنامه ریزی است

دیزل ژنراتور Cat XQ2280 از موتور کاترپیلار Cat 3516C استفاده می کند. موتوری که توانایی آن برای اهل فن اثبات شده است. این دیزل ژنراتور امکاناتی را ارائه می کند که باعث می شود که بتوان از این دیزل ژنراتور برای مقاصد مختلف استفاده نمود. همین امر خود موجب می شود که بتوان این دیزل ژنراتور را برای مقاصد مختلف، به افرادی که برای مدت محدود به دیزل ژنراتور احتیاج دارند، اجاره داد.

یکی از این تجهیزات، کنترل پنل دیجیتال EMCP 4.4 است. کنترل پنلی که تمام کنترل مجموعه ژنراتور و تمام نشانگرهای سیستم را در یک صفحه ارائه می دهد. کابر دیزل ژنراتور در این صفحه کنترل می تواند دیزل ژنراتور را برای نیاز مورد نظر تنظیم نماید. همچنین این دیزل ژنراتور یک واحد کنترل با قابلیت برنامه نویسی دارد که می تواند دیزل ژنراتور را برای هر گونه کاربردی کاملا مناسب و کالیبره نماید.

دیزل ژنراتور قابل حمل جدید کاترپیلار، از نظر سوخت مصرفی دیزل ژنراتور هم آزادی های جالب توجهی را ارائه می دهد. شما می توانید برای این دیزل ژنراتور هم از گازوئیل و هم از سوخت DEF استفاده کنید. (در مقالات بعدی وبسایت شرکت تتا پاور به معرفی DEF خواهیم پرداخت.) تمام قسمت های مربوط به سوخت گیری در همان محلی قرار گرفته اند که صفحه کنترل دستگاه قرار دارد.

همین مسئله باعث می شود که استفاده ازاین دیزل ژنراتور سیار راحت تر شود. علاوه بر مسائلی که ذکر شد یک رابط کاربری با صفحه لمسی هم تدارک دیده شده که اپراتور بتواند بدون نیاز به وارد شدن به کانتینر، دستگاه را روشن و خاموش نموده و وضعیت کلی دستگاه را مورد بررسی قرار دهد.

این دستگاه مجهز به فناوری Cat Connect برای ردیابی و مدیریت مجموعه ژنراتور از راه دور و بهبود کارایی عملیاتی است. شما با یک نرم افزار که درون گوشی خود نصب می کنید. می توانید به مرکز کنترل اطلاعات کاترپیلار متصل شوید. و از آن طریق وضعیت دیزل ژنراتور را از هرجای دنیا بررسی کنید و در صورت نیاز، تنظیمات آن را تغییر داده و یا آن را روشن و خاموش کنید.

این برنامه کاربردی همچنین اطلاعات مفیدی درباره ی دیزل ژنراتور در اختیار کابر قرار می دهد. اطلاعاتی مانند میزان گازوئیل باقی مانده، میزان DEF باقی مانده، ولتاژباتری، وضعیت روغن، دمای دستگاه و … . اطلاعاتی که می تواند به نگهداری بهینه دستگاه کمک شایانی بکند. این خود می تواند عمر مفید دستگاه را به میزان بسیار زیادی افزایش دهد.

همین فناوری را ما در شرکت تتاپاور ارائه نموده ایم. ما به صورت دانش بنیان توسط متخصصان داخلی توانسته ایم، سیستمی را بر روی دیزل ژنراتور های شرکت تتاپاور پیاده سازی کنیم که کاربر بتواند از هر جای دنیا وضعیت دیزل ژنراتور را بررسی کند و تغیییرات لازم را در صورت نیاز اعمال نماید. برای اطلاع از سیستم مانیتوریگ شرکت دانش بنیان، با ما تماس بگیرید.

دیزل ژنراتور Cat XQ2280 دارای یک مخزن دو جداره گازوئیل با ظرفیت، ۱۰۵۰ گالن است. این حجم باک به دیزل ژنراتور اجازه میدهد حداقل به مدت ۱۰ ساعت به تولید برق بپردازد. همچنین می توانید به عنوان یک آپشن، منبع اضافه برای آن سفارش دهید که برای کار در شرایط آب و هوایی سخت مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این این دیزل ژنراتور به راحتی با سوخت پاک HVO 100% هم می تواند کار کند.

سوختی که پس از سوختن، کربن بسیار کمی را وارد جو می کند. درباره این سوخت هم در مقالات بعدی وبسایت تتاپاور، اطلاعات بیشتری را ارائه می کنیم. گذاشته از این دو مورد، همانطور که گفته شد، این دیزل ژنراتور می تواند با سوخت DEF هم کار کند و برای این منظور به یک منبع برای سوخت DEF هم مجهز شده است.

از نظر آلودگی صوتی و صدای دیزل ژنراتور این دستگاه، فوق العاده رفتار می کند. این دیزل ژنراتور سطح صدای دیزل ژنراتور را تا ۸۱ دسی بل در ۷ متری خود، زمانی که دستگاه تا ۷۵ درصد زیر بار قراردارد و سرعت فن هم تا ۷۵ درصد کامل شده، کاهش داده است.

Cat XQ2280  که به طور کامل توسط کاترپیلار طراحی و آزمایش شده است، از فناوری های اثبات شده ای استفاده می کند که طوری یکپارچه شده اند تا عملکرد ساده و قابل اعتماد را فراهم کنند. این ویژگی کامل بودن و استفاده راحت از محصول، ویژگی ای است که در تمام محصولات دیگر کاترپیلار نیز به خوبی مشاهده می شود.

اشتراک گذاری صفحه

مهندس صالحه جمعه زاده

مهندس صالحه جمعه زاده

سمت: مدیر فروش و بازاریابی شرکت تتاپاور
تحصیلات: کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *