تفاوت بین ژنراتور آماده به کار و پرایم

در این مقاله تفاوت بین ژنراتور آماده به کار و پرایم را بخوانید.

تفاوت بین ژنراتور آماده به کار و پرایم

ژنراتور اضطراری یا آماده به کار چیست

جهت بررسی تفاوت بین ژنراتور آماده به کار و پرایم ابتدا به معرفی و موارد استفاده ژنراتور آماده به کار یا اضطراری می پردازیم.

ژنراتور آماده به کار یک راه حل برق پشتیبان است که در صورت قطع برق، برق را به صورت خودکار تامین می کند. قطع برق می تواند به دلیل بلایای طبیعی یا تولیدی، تعمیر و نگهداری اضطراری، کاهش بار یا پیش فرض های الکتریکی باشد.

ژنراتورهای آماده به کار در مناطق مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می شوند و معمولاً روی یک پایه بتنی درست خارج از ساختمان قرار می گیرند. ژنراتور تا زمانی که برای استفاده مورد نیاز باشد بیکار خواهد ماند. در نتیجه، هنگامی که قطع برق تشخیص داده می شود، دستگاه به موتور خود سیگنال می دهد که فوراً بدون ایجاد اختلال در جریان برق شروع به کار کند.

یک ژنراتور آماده به کار چگونه کار می کند؟

ژنراتورهای آماده به کار معمولاً با یک سوئیچ انتقال خودکار (ATS) جفت می شوند تا به طور ایمن منبع تغذیه اصلی شما به ژنراتور شما امکان پذیر شود. سوئیچ با خیال راحت تاسیسات شما را از شبکه برق اصلی قطع می کند.

هنگامی که قطع برق رخ می دهد، ATS  شروع به کار می کند و باعث می شود که ژنراتور در عرض چند ثانیه پس از قطع برق شروع به کار کند و از هرگونه خرابی پرهزینه جلوگیری شود. آنها ساعت ها در یک زمان کار می کنند، برخی می توانند تا ۳۰ ساعت با بار ۱۰% کار کنند. پس از بازیابی برق اصلی،  ATS از ژنراتور می خواهد تا دوباره خاموش شود. ژنراتور پس از آن به طور طبیعی زمانی که کار نمی کند خنک می شود.

ژنراتور آماده به کار برای چه مواردی می تواند استفاده شود؟

می‌توان از آن برای حفظ سیستم‌های خودکار و قدرت سرور در سایت‌های تجاری برای جلوگیری از، از دست رفتن داده‌ها یا کارخانه‌های تجاری یا تأسیسات صنعتی که نیاز به نیروی آماده به کار یا پشتیبان دارند استفاده کرد. سایر کاربردها شامل سیستم های ایمنی حیاتی است که برق آماده به کار را برای آسانسورها، سیستم های حفاظت در برابر آتش، یا تجهیزات پزشکی و پشتیبانی حیاتی تامین می کند.

شما می توانید یک ژنراتور آماده به کار را در:

مجموعه های تجاری

مکان های اداری

امکانات پزشکی

معادن

انبارهای صنعتی

مراکز داده

مجموعه های ساخت و ساز

تفاوت بین ژنراتور آماده به کار و پرایم

ژنراتور اصلی یا پرایم چیست

در ادامه بررسی تفاوت بین ژنراتور آماده به کار و پرایم به معرفی و چگونگی کارکرد ژنراتور پرایم می پردازیم.

ژنراتورهای پرایم به عنوان منبع اصلی برق برای عملیات مورد استفاده در مواردی که سایت به منبع اصلی برق دسترسی ندارد، عمل می‌کند.

اگر در شرایط سخت یا مکان‌های دورافتاده کار می‌کنید، برق اصلی هم قابلیت اطمینان و هم دوام برق مداوم را ارائه می‌دهد. در نتیجه، یک ژنراتور اصلی برای برنامه‌های خارج از شبکه مناسب است، اما می‌تواند در صورت نیاز برای برنامه‌های روی شبکه نیز استفاده شود.

تفاوت بین ژنراتور آماده به کار و پرایم

ژنراتور پرایم چگونه کار می کند؟

یک ژنراتور اصلی معمولاً در محل دور از منابع برق عمومی، مانند یک محل ساختمان دورافتاده یا مناطق صعب العبور قرار می گیرد.

آنها همچنین در مکان هایی کار می کنند که به خطوط برق دسترسی ندارند. توان اولیه بر اساس توان متغیر استفاده خواهد شد. به ازای هر ساعت عملیاتی که با توان ۱۰% مصرف می شود، ژنراتور نیز یک ساعت را در ۴۰% صرف می کند.

با توجه به بار متغیری که در دسترس است، توصیه نمی شود که در طول یک دوره عملیاتی ۲۵۰ ساعته از ۷۰ درصد توان اولیه تجاوز کنید.

تفاوت بین ژنراتور آماده به کار و پرایم

هر دو ژنراتور آماده به کار و پرایم مزایایی را برای کسب و کار شما در مواقع اضطراری ارائه می دهند. هر دوی آنها برق کسب و کار شما را نیز تامین می کنند تا اختلالات ناشی از قطع برق را به حداقل برسانند.

برخلاف ژنراتورهای پرایم، ژنراتورهای آماده به کار را فقط می توان برای مواقعی استفاده کرد که قطع برق اتفاق می افتد.

در نتیجه، در جاهایی که برق پیوسته حیاتی است، مانند آسانسورها، سیستم‌های حفاظت در برابر آتش، روشنایی آماده به کار، یا تجهیزات پزشکی و پشتیبانی حیاتی، به یک ژنراتور آماده به کار نیاز است. اگر کسب و کار شما هر یک از موارد فوق را دارد، مهم است که به دنبال یک ژنراتور آماده به کار باشید تا پتانسیل سیستم های شکست خورده را متوقف کنید.

برای کسب‌وکارهایی که در نقاط دورافتاده واقع شده‌اند، یک ژنراتور اصلی اطمینان حاصل می‌کند که همه ماشین‌آلات، سیستم‌ها، دستگاه‌ها و تجهیزات سایت به کارایی خود ادامه می‌دهند.

یک مولد برق اصلی، از دست دادن بالقوه داده های حیاتی و بهره وری کار را حذف می کند. همچنین به شما این امکان را می دهد که در هر مکانی در سراسر کشور برق داشته باشید. برای مشاغلی که در معدن، ساخت و ساز، کشاورزی، مکان های صنعتی که دسترسی به شبکه برق محلی ندارند، ضروری است.

عوامل دیگر هنگام انتخاب یک Standby یا Prime Generator؟

تصمیم گیری برای خرید یک ژنراتور در حفظ فرآیندهای کسب و کار شما در دراز مدت بسیار مهم است. در اینجا عوامل دیگری وجود دارد که باید هنگام خرید یک مولد آماده یا پرایم در نظر بگیرید:

محل قرارگیری ژنراتور

مقدار برق مورد نیاز برای راه اندازی سایت

سطح سکوت مورد نیاز

گازوئیل، گاز یا بنزین

زمان اجرای ژنراتور (در حال انجام یا فقط برای مواقع اضطراری)

یافتن تامین کننده معتبر با گارانتی خوب

تفاوت بین ژنراتور آماده به کار و پرایم
تفاوت بین ژنراتور آماده به کار و پرایم

گروه نیروگاهی دانش بنیان تتاپاور

۰۹۱۵۵۷۷۷۹۷۰

https://instagram.com/tetapowerco