تفاوت بین موتور ژنراتور نو و کارکرده

در این مقاله سعی داریم تفاوت بین موتور ژنراتور نو و کارکرده را بیان و شما را برای انتخاب بهترین گزینه راهنمایی کنیم.

طیف گسترده ای از ژنراتورها و موتورهای جدید و دست دوم در بازار امروز در دسترس خریداران قرار دارد. چرخه خرید معمولاً با شناسایی یک نیاز شروع می شود (یعنی تامین انرژی تجهیزات سنگین، تهیه پشتیبان اضطراری، برق اولیه یا آماده به کار و غیره)، سپس انجام تحقیق و تجزیه و تحلیل برای تعیین مشخصات و نیازهای شما.

پس از آن، شما معمولاً با تصمیم بسیار مهمی روبرو می شوید که آیا موتور و یا ژنراتور نو یا دست دوم بخرید؟ برای رسیدن به یک تصمیم علمی و پاسخ به آن، باید تعدادی از عوامل را در نظر گرفت که بسیاری از آنها در این مقاله ذکر شده است.

تفاوت بین موتور ژنراتور نو و کارکرده

ژنراتور نو

مانند خرید یک ماشین جدید، دلیل شماره یک برای خرید یک ژنراتور جدید این واقعیت است که با گارانتی استاندارد سازنده ارائه می شود. طول و شرایط هر ضمانت بسیار متفاوت است، اما معمولاً بین یک تا دو سال بسته به استفاده مورد نظر از ژنراتور و/یا موتور است.

 با این حال، همانطور که در مورد خودروها نیز اتفاق می افتد، این ضمانت ها بدون افزایش قابل توجهی در هزینه ارائه نمی شوند. و بسته به اندازه، ساخت و سازنده، ممکن است زمان انتظار طولانی یا در دسترس بودن محدود وجود داشته باشد، بنابراین برای در نظر گرفتن آن اغلب زمان اضافی لازم است، به خصوص در ژنراتورهای بزرگتر.

 برای شرکت هایی که زمان صبر کردن دارند و واقعاً خواهان امنیت یک یا دو سال هستند که ضمانت نامه ارائه می دهد، ژنراتورهای جدید می توانند بهترین راه باشند. همانطور که در مورد هر تجهیزات سنگینی وجود دارد، شما فقط باید تمام جوانب مثبت و منفی موقعیت خاص خود را بسنجید تا بهترین گزینه برای نیازهای شما چیست.

ژنراتور کارکرده

این ژنراتورها معمولاً ضمانت نامه ندارند. خرید موتورهای دیزلی بازسازی شده و ژنراتورهای برق استفاده شده اغلب به دلایلی بسیار سودمند است. البته یکی از موارد کلیدی این است که ژنراتورهای مستعمل با ساعت کم موتورها اغلب با قیمت های بسیار جذاب در دسترس هستند.

حتی می‌توانید با تهیه یک ژنراتور کم‌ساعت کارکرده به جای ژنراتور جدید تا ۵۰ درصد یا بیشتر صرفه‌جویی کنید.

یکی دیگر از مزایای کلیدی خرید ژنراتور دست دوم این واقعیت است که آنها به راحتی در دسترس هستند و می توان آنها را خیلی سریع خریداری و نصب کرد. به دلیل محدودیت در دسترس بودن و زمان تحویل کارخانه، هیچ انتظاری وجود ندارد، شما به سادگی آن را خریداری کرده و بلافاصله آن را استفاده می کنید. بسیاری از فروشندگان حتی حمل و نقل را در هزینه واحد لحاظ می کنند.

تنها عیب واقعی خرید یک ژنراتور مستعمل این است که متعلق به شخص دیگری بوده و مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین، شما به احتمال زیاد باید در مورد استفاده قبلی، سابقه و وضعیت فعلی ژنراتور و موتور به گفته فروشنده دقت کنید.

 اکثر فروشندگان مستقر تمام ژنراتورهای مورد استفاده خود را برای بارهای مختلف آزمایش می کنند، اما بسیاری از کارگزاران کوچک و افراد به سادگی منابع مناسب را در اختیار ندارند.

موتور ژنراتورهای بازسازی شده

گزینه دیگری که هنگام خرید یک موتور صنعتی یا مجموعه ژنراتور کارکرده باید در نظر گرفت این است که آیا بازسازی شده است یا خیر. موتورهای بازسازی شده فرآیندی سخت را طی می‌کنند که در نهایت در بیشتر موارد محصولی شبیه به جدید تولید می‌کند و می‌تواند یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌های صرفه‌جویی در سرمایه‌گذاری شما باشد.

برای اینکه به شما ایده بدهیم که بازسازی به طور معمول شامل چه مواردی می شود، برخی از مراحل کلیدی در زیر ذکر شده است:

در حین بازسازی موتورها، هسته های موتور به طور کامل جدا می شوند و تمام قطعات در یک مخزن شیمیایی تمیز می شوند. قطعات موتور برای تست، بازرسی و بازسازی ارسال می شود. کل این روش بسیار پیچیده است.

بلوک های سیلندر نیز برای ترک های سطحی بررسی می شوند. سوراخ های سیلندر، سوراخ های پیشخوان و سوراخ های میل لنگ بررسی و در صورت نیاز تعمیر می شوند. مسیرهای عبور آب بلوک های سیلندر تحت فشار تست می شوند. سپس این میل‌لنگ‌ها اندازه‌گیری و صیقل داده می‌شوند یا با ماشین آلات زمینی مطابق با مشخصات استاندارد سازنده انجام می‌شوند.

میله های اتصال و دمنده ها تعویض یا بازسازی می شوند. پمپ های آب و پمپ های سوخت با استفاده از یاتاقان ها، مهر و موم ها و شفت های جدید بازسازی می شوند. سایر زیر مجموعه ها و قطعات نیز مطابق با استانداردها و مشخصات دقیق تعویض یا بازسازی می شوند. قبل از انتشار، پمپ های سوخت نیز تست می شوند.

موتورها با استفاده از تمام یاتاقان ها، مهر و موم ها، واشرها و تعداد زیادی قطعات مصرفی جدید دوباره مونتاژ می شوند. موتورهای کامل برای بارهای مختلف روی یک دینامومتر پیشرفته آزمایش می شوند.

 اسب بخار خروجی، دور در دقیقه، فشار روغن، فشار میل لنگ و فشار جعبه هوا همراه با مشخصات موتور ثبت شده و همراه با گزارش بازرسی راه اندازی ارائه می شود. سپس موتورها با یک لایه اکسید قرمز یا با رنگ لعاب ضد زنگ و ضد آب می شوند.

مراقبت کامل انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که موتور بازسازی شده به معنای واقعی کلمه تقریباً به اندازه یک موتور نو بازسازی می شود. به همین دلیل است که اغلب ایده خوبی است که به طور جدی خرید یک موتور دیزلی بازسازی شده را برای اکثر کاربردها در نظر بگیرید.

تنها نقطه ضعف واقعی این فرآیند این است که شما باید مطمئن شوید که فروشنده یک منبع قابل اعتماد و حرفه ای است که دارای تخصص فنی و پرسنل برای انجام صحیح این فرآیند و رسیدگی به تمام جزئیات دقیق است.

تفاوت بین موتور ژنراتور نو و کارکرده

به طور خلاصه و کلی تفاوت بین موتور ژنراتور نو و کارکرده را در زیر بیان کردیم

  • ژنراتورهای دست دوم برای خرید ارزان تر هستند.

هنگام خرید هر چیزی، هزینه آن به طور معمول یک معامله شکن یا حداقل یک ملاحظه قوی است. بعد از اینکه بودجه ای برای خرید ژنراتور برای فروش تعیین کردید، شروع به بررسی برخی از ژنراتورهایی کنید که مقرون به صرفه هستند. اگر بودجه سختی دارید، یک ژنراتور مستعمل بهترین گزینه شماست.

  • ژنراتورهای جدید به تعمیر و نگهداری بسیار کمتری نیاز دارند.

خرید یک ژنراتور جدید یک راه عالی برای ارزش بخشیدن به خرید است. ژنراتورهای جدید حداقل برای چند سال نیاز به تعمیر زیادی ندارند. شما قادر خواهید بود ژنراتور را در صورت نیاز راه اندازی کنید بدون اینکه حتی به خراب شدن آن فکر کنید. در نتیجه، هر زمانی که بخواهید برق خانه یا محل کار خود را تامین کنید، از دست نخواهید داد.

  • ژنراتورهای جدید ویژگی های جدید و بهبود یافته ای دارند.
  • ژنراتورهای کارکرده به شما امکان می دهند بازار را آزمایش کنید.
  • ژنراتورهای کارکرده انتظار کمتر و انعطاف بیشتری دارند.

تفاوت بین موتور ژنراتور نو و کارکرده

گروه نیروگاهی دانش بنیان تتاپاور

۰۹۱۵۵۷۷۷۹۷۰

https://instagram.com/tetapowerco