تامین برق ماینر با موتور ژنراتور

تامین برق ماینر با موتور ژنراتور در کشورهایی همانند ایران که سوخت (دیزل-بنزین) قیمت به صرفه ای دارد شاید بهترین راه حل است.

استفاده از ژنراتور راهکاری معقول برای استخراج بیت کوین است.

انواع ژنراتور مناسب برای ماینر

برای خرید یک ژنراتور برق مناسب برای ماینر سه انتخاب داریم که هر کدام از این موارد معایب و مزایای مربوط به خود را دارا میباشند. موتور ژنراتور ترکیبی است از یک موتور  که وظیفه تامین نیروی مکانیکی را بر عهده دارد و یک آلترناتور که وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی یا برق را بر عهده دارد. از موتور ژنراتورها در صنایع مختلفی از جمله حمل و نقل، ساختمان سازی، مخابرات، کشتی سازی، مدارس و بیمارستان ها و… به عنوان منبع اصلی تولید برق یا بعنوان سیستم تامین برق اضطراری استفاده می شود. انواع ژنراتور ها برای استفاده ماینر ها شامل:

  1. دیزل ژنراتور
  2. ژنراتور گازی
  3. ژنراتور بنزینی
تامین برق ماینر با موتور ژنراتور

تامین برق ماینر با موتور ژنراتور

تامین برق ماینر با موتور ژنراتور انتخاب به صرفه ای است. بهترین ژنراتور برای تامین برق ماینر ژنراتور گازسوز می باشد. ژنراتور گازی بدلیل در دسترس بودن سوخت و پایین بودن قیمت سوخت مصرفی بهترین گزینه برای ماینر می باشد. بهترین راه برای استفاده از ژنراتور گازی برای ماینینگ استفاده از دو ژنراتور گازسوز و استفاده بصورت متناوب در تایم کاری مشخص می باشد.

ژنراتور های گازی با توجه به ارزان بودن گاز از مناسب ترین نوع ژنراتور ها جهت استخراج بیت کوین می باشند، جهت انتخاب این ژنراتور ها به موارد زیر توجه فرمایید:

  •  وجود این ژنراتور ها سبب افزایش میزان دما در محیط می شود و در صورت عدم رفع این مورد با آسیب های جدی به ژنراتور مواجه خواهیم بود برای کنترل میزان دمای محیط می بایست حجم رادیاتور ها بزرگتر و استفاده از فن مجزا از ضروریات محسوب شود.
  •   به ویسکوزیته روغن در ژنراتور های گازی توجه فرمایید.
  •   برای استفاده از ژنراتور های گازی برای کاربرد ماینر نباید از تمام توان ژنراتور استفاده نمود.

ولی اگر بخواهیم از یک ژنراتور گازی بصورت دائم کار بهره ببریم می بایست از ۳۰ درصد توان آن صرفه نظر کرد و از ۷۰ درصد توان ژنراتور استفاده کرد تا باعث افت و نوسان در برق دهی برای ماینر صورت نگیرد و عمر ژنراتور نیز کاهش چشمگیری پیدا نکند و خرابی ژنراتور نیز کاهش پیدا کند.

ژنراتور گازی برای ماینینگ ترکیبی از یک موتور گازسوز و یک آلترناتور است که برای تولید انرژی الکتریکی میتوان از آنها سود برد.

نحوه محاسبه برق مورد نیاز ژنراتور برای ماینر

برای انتخاب یک ژنراتور مناسب برای ماینر میبایست ابتدا توان مورد نیاز را محاسبه کنیم. ابتدا باید بدانیم هر ماینر چقدر برق نیاز دارد. هر ماینر حدودا بین ۶ تا ۷ آمپر و ۱.۵ کیلووات برق نیاز دارد.

برای استفاده از ۸۰ ماینر برای استخراج ارز دیجیتال ۱۲۰ کیلووات برق نیاز داریم و برای تامین برق ۸۰ ماینر به یک ژنراتور ۱۵۰ کاوا نیاز داریم. که اگر بخواهیم ژنراتور بصورت دائم و شبانه روزی کار کند می بایست ژنراتوری که انتخاب می کنیم ۱.۵ برابر توان مورد نیاز ماینر های ما باشد. که برای تامین برق ۸۰ عدد ماینر می بایست یک ژنراتور ۲۲۵ کاوا تهیه شود که بصورت شبانه روزی کار کند.

در این نوع ژنراتور ورودی موتور، گاز (CNG یا LPG) است که با ایجاد احتراق در سیلندرهای موتور انرژی مکانیکی تبدیل کرده و باعث ایجاد چرخش شفت موتور می شود که با اتصال آن به ژنراتور سبب تولید برق می شود. ژنراتور گازی برای ماینر بدلیل قیمت پایین و در دسترس بودن می تواند بهترین گزینه باشد.

تامین برق ماینر با موتور ژنراتور دائم کار

ژنراتور ها از لحاظ زمان کارکرد به سه دسته دائم کار، اضطراری و اولیه تقسیم می گردد، البته ژنراتور های دائم کار و پرایم بسیار شبیه به هم هستد با این تفاوت که ژنراتور های پرایم جهت بازه زمانی بالا و در بار متغیر سازگاری دارند ولی طراحی ژنراتور های دائم کار به صورتی می باشد که به صورت دائم و با بار ثابتی کار کرده و توانایی کارکرد به صورت مداوم را دارد و به ندرت خاموش می شوند و می تواند به صورت دائمی تولید برق نماید.

با توجه به اینکه در دستگاه های ماینر نیاز می باشد تا به صورت دائم روشن باشند و اینکه تمامی ژنراتور ها قابلیت کارکرد مداوم را ندارند، لذا حتما نیاز می باشد تا برای استخراج بیت کوین حتما از ژنراتور های دائم کار یا به اصطلاح بازار که به آن ژنراتور ماینر نیز می گویند استفاده گردد.

تامین برق ماینر با موتور ژنراتور

نکات انتخاب ژنراتور ماینر

جهت انتخاب بهترین ژنراتور ماینر ابتدا می بایست مکانی را که ماینر را در آنجا می خواهید قرار دهید را بررسی نمایید و موارد زیر را در نظر گرفت:

  •  نوع سوخت: در انتخاب ژنراتور ماینر نوع سوخت در دسترس و قابل تامین بسیار مهم می باشد به طور مثال دستری به سوخت گاز راحت تر می باشد یا سوخت گازوئیل.
  • دمای محیط: دمای محیطی که ژنراتور در آن فعالیت می کند در راندمان و کارایی ژنراتور بسیار مهم بوده و در صورت بالا بودن دمای محیط از فن های سانتریفیوژ یا گریز از مرکز استفاده نمود.
  •  کیفیت ژنراتور: با توجه به اینکه ژنراتور ماینر معمولا به صورت دائم می بایست کار کند بهتر می باشد که از ژنراتور هایی با کیفیت بالا و برند های معتبر استفاده نمود تا آمار مستهلک شدن و خرابی آنها کمتر باشد.

تامین برق ماینر با موتور ژنراتور

گروه نیروگاهی دانش بنیان تتاپاور

۰۹۱۵۵۷۷۷۹۷۰

https://instagram.com/tetapowerco