به صرفه ترین دیزل ژنراتور خانگی

به صرفه ترین دیزل ژنراتور خانگی

در این مقاله سعی داریم به صرفه ترین دیزل ژنراتور خانگی در سال ۲۰۲۲ و چه بسا ۲۰۲۳ را به شما معرفی کنیم. این دیزل ژنراتور با فقط ۱۰ گالن سوخت گازوئیل، می تواند برق مورد نیاز خانه یا کارگاه کوچکی را به مدت ۴۲ ساعت تامین نماید! دیزل ژنراتور یانمار دورآهستهT با توان ۵ کیلووات، دستگاهی است که توانسته عنوان به صرفه ترین دیزل ژنراتور خانگی از آن خود کند. وقتی این دیزل ژنراتور را دارید، کافیست ۱۹ گالن سوخت دیزل به همراه داشته باشید. در این صورت می توانید از ۷۲ ساعت برق پایدار برخوردار شوید. این یعنی یک آخر هفته کامل فقط با ۱۹ گالن گازوئیل!

در این دیزل ژنراتور از فناوری سرعت گردش پایین استفاده شده است. همین باعث شده که این دیزل ژنراتور بتواند به عنوان به صرفه ترین دیزل ژنراتور خانگی دست یابد. دیزل ژنراتور یانمار ۵ کیلوواتی می تواند به صورت دائم کار یا برای استفاده در مواقع ضرورت به عنوان برق اضطراری مورد استفاده قرار بگیرد. فناوری دور آهسته در این دستگاه علاوه بر اینکه باعث شده میزان مصرف سوخت بسیار کاهش یابد، میزان آلودگی صوتی این دیزل ژنراتور را هم بسیار کم کرده است. علاوه بر این ها، این فناوری با کاهش اصطهلاک دستگاه، باعث شده عمر مفید آن هم بسیار بیشتر شود.

به صرفه ترین دیزل ژنراتور خانگی

برق تولیدی در این دیزل ژنراتور برای استفاده در دستگاه های حساس، مناسب است. وسایلی مانند لب تاپ و .. می توانند از برق بدون افت و خیز این دیزل ژنراتور استفاده کنند. از دیگر ویژگی های این دیزل ژنراتور، مجهز بودن آن به سیستم صدا خفه کن خانگی است که استفاده از این دستگاه را در خانه بسیار راحت تر می کند. این سیستم می تواند باعث کاهش صدای دیزل ژنراتور شود.

شاسی این دستگاه از جنس فولاد است و با لرزش گیرهایی که دارد، مانع آن می شود که لرزش دیزل ژنراتور به سایر نقاط خانه منتقل شود. ژنراتور این دستگاه برق تک فاز تولید می کند. حد اکثر توان خروجی این دیزل ژنراتور خانگی، ۵۰۰۰ وات یا همان ۵ کیلووات می باشد. برق تولید شده در این دیزل ژنراتور در حالت ۱۲۰ ولت می تواند تا ۴۱ آمپر بالا برود و در حالت ۲۴۰ ولت، آمپر خروجی دیزل ژنراتور حداکثر ۲۱ آمپر خواهد بود. در فاصله ۷ متری از دیزل ژنراتور یانمار، صدا سنج، میزان ۶۷ دسی بل را ثبت کرده است.

گاور دیزل ژنراتور چیست و چگونه کار می کند؟ گاورنر دیزل ژنراتور

طرز کار گاورنر دیزل ژنراتور را در یک ویدیو ببینید…

موتور این دیزل ژنراتور yanmar L100 می باشد. این موتور، یک موتور تزریق مستقیم با ظرفیت ۴۰۸ سی سی است. توان این موتور ۱۰ اسب بخار می باشد و با سوخت دیزل یا همان گازوئیل کار می کند. جنس بلوک سیلندر در این موتور، آلومینیوم با آستر چدنی است که باعث شده وزن کل دیزل ژنراتور بسیار کاهش یابد. همانطور که گفته شد، مصرف این دیزل بسیار کم است. در جدول زیر میزان مصرف این دستگاه را در شرایط مختلف آورده ایم.

مصرف در بار ۱/۲

۰.۲۴ گالن در ساعت

مصرف در بار ۳/۴

۰.۳۰ گالن در ساعت

مصرف در بار کامل

۰.۳۴ گالن در ساعت

و همچنین ابعاد و وزن دیزل ژنراتور یانمار دور آهسته با توان ۵۰۰۰ وات از قرار زیر است:

طول

۷۴ سانتی متر

عرض

۵۰ سانتی متر

ارتفاع

۶۶ سانتی متر

وزن خشک

۷۵ کیلوگرم

همانطور که مشاهده فرمودید وزن این دیزل ژنراتور خانگی بسیار کم است. این موضوع به علاوه ابعاد نسبتا کوچک این دیزل ژنراتور باعث شده که بتوان آن را با کمک دو نفر و با یک وانت ساده جا به جا نمود. علاوه بر وانت ابعاد و وزن مناسب این دیزل ژنراتور موجب شده که بتوان آن را حتی با یک ون کوچک هم جا به جا نمود.

موتور و ژنراتور این دستگاه دارای دو سال ضمانت بی قید و شرط می باشند. در کنار این دیزل ژنراتور به صرفه خانگی، آپشن های متنوعی ارائه می شود که در هنگام خرید می توانید از آن ها استفاده نمایید. به عنوان مثال باک ۱۹ گالنی یک از این آپشن ها است. با نصب این باک بر روی دیزل ژنراتور شاید ارتفاع دستگاه قدری بزرگ تر شود ولی خیال شما را تا ۷۲ ساعت از داشتن برق پایدار راحت می کند. آن هم فقط با یک بار سوختگیری.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی انواع دیزل ژنراتورهای خانگی موجود در شرکت تتاپاور کافیست با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما با توجه به نیاز شما، مناسب ترین دیزل ژنراتور را به شما معرفی خواهند نمود.

اشتراک گذاری صفحه

مهندس محمد علی ناصری

مهندس محمد علی ناصری

سمت: سرپرست فروش شرکت تتاپاور
تحصیلات: کارشناس ارشد برق، گرایش قدرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *