بهترین دیزل ژنراتورهای خانگی ۲۰۲۲

بسیاری از افراد برای منازل یا باغ ویلاهای خود دیزل ژنراتور خریداری می کنند. این وسیله ها به این منظور خریداری می شوند که برق مورد نیاز این محل را تامین نمایند. چه بخواهید یک دیزل ژنراتور نو خریداری نمایید و چه بخواهید از یک دیزل ژنراتور دست دوم در باغ ویلای خود استفاده نمایید، قبل از خرید بهتر است در این باره اطلاعات لازم را با یک تحقیق به دست آورید. در ادامه بر آن شدیم که ۳ دیزل ژنراتور از بهترین دیزل ژنراتورهای خانگی سال ۲۰۲۲ را بررسی نماییم. این دیزل ژنراتورها از نظر کاربرد، محبوبیت و استاندارد های مربوطه، همه از بهترین های این سال بوده اند.

دیزل ژنراتور Generac 6864 XD5000E

دیزل ژنراتور Generac 6864 XD5000E

این دیزل ژنراتور شاید کم توان ترین دستگاه در میان این ۳ دیزل ژنراتور باشد و شاید انرژی الکتریسیته ای که ارائه میدهد از باقی دیزل ژنراتور ها ضعیف تر باشد؛ ولی همچنان بهترین و محبوب ترین دیزل ژنراتور خانگی در سال ۲۰۲۲ بوده است.

از مزایای این دیزل ژنراتور این است که آلودگی بسیار کم تولید می کند. علاوه بر این، زمان بسیار زیادی می تواند بدون نیاز به سوخت گیری مجدد برای شما کار کند و به تولید برق مشغول باشد. بدنه فولادی آن بسیار مستحکم و قابل توجه است. بدنه فولادی این دیزل ژنراتور خانگی کاملا یک پارچه می باشد. همین موضوع باعث که استحکام بسیار زیادی را برای دیزل ژنراتور فراهم کند.

موتور این دیزل ژنراتور ۴۳۵ سی سی می باشد. سیستم خنک کننده هوا خنک دارد و دارای مخزن گازوئیل ۱۲ گالنی است که زیر ۵۰ درصد بار می تواند به مدت حدود ۳۳ ساعت به صورت مداوم به تولید برق بپردازد. این مدت تولید برق مداوم کاملا بدون نویز است و می توان از آن برای دستگاه های حساس استفاده نمود.

صفحه کنترل این دیزل ژنراتور فقط در یک طرف دستگاه قرار دارد. در صفحه کنترل یک پریز ۳۰ امپر ۱۲۰الی ۲۴۰ ولت، یک پریز ۳۰ آمپر ۱۲۰ ولت و چهار پریز ۲۰ آمپر ۱۲۰ ولت وجود دارد.

اشکال این دیزل ژنراتور این است که در آن باتری تعبیه نشده است. یعنی برای شروع به کار آن نیاز به برق خارجی دارید. البته جای باتری وجود دارد و شما می توانید باتری  را به عنوان یک آپشن خروجی تهیه و روی دیزل ژنراتور نصب نمایید. سایر مشخصات این دیزل ژنراتور در جدول ذیل آمده است.

توان نامی

۵۵۰۰ وات

توان حین کار

۵۰۰۰ وات

اندازه مخزن

۱۲ گالن

مدت کار با یک مخزن کامل

۳۲.۴ ساعت با ۵۰ درصد بار

نوع سوخت

دیزل

وزن

۱۱۵ کیلوگرم

نوع استارت

برقی

دیزل ژنراتور Cummins Onsn Quiet Series RV QD 10000

دیزل ژنراتور Cummins Onsn Quiet Series RV QD 10000

این دیزل ژنراتورها مخصوص استفاده در خودروهای RV یا همان کاروان ها طراحی شده است. چرا که می تواند عملکرد سه واحد  AC  را به صورت همزمان کنترل کند. ولی با توجه به توان نامی ۱۰۰۰۰ وات آن و توان در حال اجرای ۸۰۰۰ وات آن، می توان از آن برای منازل و باغ ویلا هم به راحتی استفاده نمود.

متاسفانه این دیزل ژنراتور، خودش مخزن برای ذخیره گازوئیل ندارد و باید بنا به نیاز خود، برای آن مخزن مناسب را خریداری و نصب نمایید. به یاد داشته باشید که این دیزل ژنراتور در ۵۰ درصد بار، در هر ساعت حدود نیم گالن گازوئیل مصرف می نماید.

از مزایای این دیزل ژنراتور این است که با یک کامپیوتر درونی مجهز به عیب یابی خودکار است. همین باعث شده که استفاده از این دیزل ژنراتور برای کابران آن بسیار ساده باشد. از دیگر مزایای این دزل ژنراتور وجود کانوپی در آن است. کانوپی باعث کاهش صدای دیزل ژنراتور شده و عمر آن را بسیار افزایش می دهد.

این دیزل ژنراتور مجهز به استارت از راه دور است به همین دلیل می توان آن را در RV در حال حرکت، حتی از پشت فرمان روشن نمود. برق تولید شده در این دیزل ژنراتور بدون افت و خیز و برای استفاده در دستگاه های حساس بسیار مناسب است.

یکی از مشکلات مهم این دیزل ژنراتور، وزن زیاد و مشکل دستگیر نبودن آن است که باعث شده که جا به جایی آن دشوار باشد. در واقع برای قرارگرفتن در یک جایگاه به مدت زیاد مناسب می باشد. ادامه اطلاعات در جدول ذیل:

توان نامی

۱۰۰۰۰ وات

توان حین کار

۸۰۰۰ وات

سوخت

دیزل

سطح نویز

۷۰ دسی بل

وزن

۳۴۷

نوع استارت

از راه دور

دیزل ژنراتور sigma 7000 w

دیزل ژنراتور sigma 7000 w

دیزل ژنراتورهای سیگما توان بالاتری نسبت به Generac 6864 دارند. این دستگاه ها با توان نامی ۷۰۰۰ وات، و توان حین کار ۵۵۰۰ وات می تواند به راحتی برق مورد نیاز سیستم تهویه، یخچال، تلویزیون و چند وسیله کوچک دیگر را در خانه را تامین نماید.

صفحه کنترل این دیزل ژنراتور در نگاه اول، کمی پیچیده به نظر می رسد ولی اگر کمی به آن توجه نمایید متوجه می شوید که همه چیز بسیار واضح است. این صفحه مجهز به ۱ پریز ۳۰ آمپری ۱۲۰ ولتی، دو پریز ۲۰ آمپری ۱۲۰ ولتی و یک پریز متغیر است که می تواند برق ۱۲۰ و ۲۴۰ را به شما ارائه دهد. برای تعیین برق این پریز می توانید از یک کلید چرخشی استفاده نمایید.

در صفحه کنترل این دیزل ژنراتور، چراغ های هشداری مانند کمی سوخت یا روغن و میزان ولت برق خروجی و … وجود دارد. مخزن این دیزل ژنراتور فقط به اندازه ۴ گالن ظرفیت دارد، البته می توان برای استفاده بیشتر، آن را به مخزن های بزرگ تر مجهز نمود. اگر به مخزن گازوئیل ۴ لیتری خود دستگاه کفایت کنید، باز هم به مدت ۸ ساعت می توانید به صورت مداوم به برق ثابت دسترسی داشته باشید.

این دیزل ژنراتور یک دستگیره کششی دارد که می توان برای جا به جایی از آن استفاده کرد. البته وزن این دیزل ژنراتور ۱۶۵ کیلوگرم است. همین نشان می دهد که بهتر است از دو نفر برای جا به جایی آن استفاده نمود.

صدای این دیزل ژنراتور با توجه به توانی که ارائه می دهد بسیار مناسب و حدود ۶۸ دسی بل می باشد. در میان مزایا و معایب این دیزل ژنراتور شاید وزن بالا تنها اشکال مهم درباره این دستگاه باشد. سایر مشخصات این دیزل ژنراتور در جدول ذیل آمده است: 

توان نامی

۷۰۰۰ وات

توان در حال کار

۵۵۰۰ وات

اندازه مخزن

۴ گالن

زمان کار با یک مخزن پر

۸ ساعت با ۵۰ درصد بار

سوخت

دیزل

سطح نویز

۶۸ دسی بل

وزن

۱۶۵ کیلوگرم

نوع استارت

برقی

اشتراک گذاری صفحه

مهندس صالحه جمعه زاده

مهندس صالحه جمعه زاده

سمت: مدیر فروش و بازاریابی شرکت تتاپاور
تحصیلات: کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *