مشکلات رایج در دیزل ژنراتور و راه حل های آن

فهرست مطالب

مشکلات رایج در دیزل ژنراتور

داشتن اطلاعات و دانش ابتدایی درباره هر وسیله ای که نقش مهمی را در زندگی ما بازی می کند اهمیت بسیار زیادی دارد.

این موضوع می تواند باعث شود تا ما بدانیم با وسیله ی مورد نظر چطور برخورد کنیم و چه کارهایی را درباره ی آن نباید انجام دهیم.

در این صورت است که عمر آن وسیله بسیار بیشتر خواهد شد و در واقع سرمایه ما بیشتر برای ما باقی خواهد ماند. دیزل ژنراتور هم از این قضیه مستثنی نیست.

دانستن مشکلات رایج در دیزل ژنراتور و راه حل های آن باعث می شود که برخورد بهتری با این دستگاه داشتده باشیم.

باعث می شود بدانیم در مواقع مختلف، هنگامی که دستگاه درست کار نمی کند، چه اقدامی انجام دهیم تا دوباره دیزل ژنراتور ما به حداکثر بازدهی خود برسد.

در ادامه به برخی از مهمترین مشکلات رایج در دیزل ژنراتور اشاره کرده ایم و راه حال های اجمالی ولی کاربردی را برای هر یک آورده ایم.

خرابی باتری دیزل ژنراتور

خرابی باتری رایج ترین مشکل دیزل ژنراتور است. باتری ها با افزایش سن فرسوده می شوند و با گذشت زمان، انرژی کمتر و کمتری ارائه می دهند. با دانستن عمر مفید باتری دیزل ژنراتور خود می توانید قبل از اینکه باتری کاملا از کار بیوفتد، آن را تعویض کنید. اطلاعات لازم درباره عمر باتری دیزل ژنراتور را می توانید در کاتالوگ آن بیابید.

نگهداری باتری دیزل ژنراتور تتاپاور

درباره روش نگهداری باتری در دیزل ژنراتور بیشتر مطالعه کنید…


مطالعه بیشتر

قبل از کار با دیزل ژنراتور، همیشه مطمئن شوید که باتری ها، شارژرها و همه کابل ها و اتصالات منتهی به باتری و خروجی آن در وضعیت خوبی هستند. همواره اتصالات را تمیز و سفت کنید و هرگونه تجمع سولفاته را از صفحات باتری برطرف نمایید. سولفات های سرب می توانند مانع انتقال جریان قوی باتری شوند و انرژی آن را هدر دهند. همچنین سولفات باتری مانع می شود که باتری درست شارژ شود. این موضوع باعث می شود که عمر باتری بسیار کاهش یابد.

دیزل ژنراتور به صورت خودکار روشن نمیشود؟!

اکثرا دیزل ژنراتورها برای مواقع اضطراری مورد استفاده قرار می گیرند. این دیزل ژنراتور ها در هنگام قطع برق به صورت خودکار شروع به کار کرده و برق مورد نیاز را تامین می کنند. ممکن است در هنگام قطع برق، دیزل ژنراتور به صورت خودکار روشن نشود. در این مواقع ابتدا برد کنترل دیزل ژنراتور را چک کنید. دیزل ژنراتور باید روی حالت off/reset باشد که در هنگام قطع برق به صورت خودکار روشن شود.

اگر قبلا دکمه توقف اضطراری دیزل ژنراتور را زده اید، تنظیمات استارت خودکار دیزل ژنراتور متوقف شده است. علاوه بر این وجود آلارم هایی روی صفحه کنترل دیزل ژنراتور هم می تواند استارت خودکار دیزل ژنراتور را متوقف کند. اگر دیزل ژنراتور خود را سرویس کرده اید، قسمت استارت خودکار دیزل ژنراتور باید مجددا تنظیم شود.

دیزل ژنراتور ریپ می زند؟!

اگر دیزل ژنراتور شما شروع به کار کرد اما در حین کار لنگ می زند، چند مشکل مختلف می تواند وجود باشد. به عنوان مثال، شمع های آلوده در ژنراتورهای گاز طبیعی یا همان ژنراتور گازی می توانند از تولید نیروی کافی برای ادامه کار دستگاه جلوگیری کنند. شما باید شمع های ژنراتور گازی خود را بعد از هر ۱۰۰ ساعت استفاده یا در صورت فرسوده شدن یا ترک خوردن، تعویض کنید. خرابی شمع ها عمدتاً یک مشکل رایج در ژنراتورهای گاز سوز است، زیرا ژنراتورهای دیزلی شمع ندارند.

مشکلات رایج دیزل ژنراتور مشکلات رایج در دیزل ژنراتور

علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که فیلترهای دیزل ژنراتور تمیز هستند و به خوبی کار می کنند. فیلترهای روغن به حذف آلاینده ها از روغن موتور دستگاه کمک می‌کنند که در غیر این صورت این آلاینده ها می‌توانند در طول زمان تجمع کرده و موتور را فرسوده کنند.

فیلترهای هوا اجازه می دهد تا هوای تمیز وارد دستگاه شود تا سوخت را فشرده و بسوزاند. فیلتر سوخت هم اگر کثیف باشد یا به درستی کار نکند، سوخت به میزان مناسب به دیزل ژنراتور نمی رسد. اگر هر یک از این فیلترها کثیف یا فرسوده شده است، آنها را تمیز یا تعویض کنید تا دیزل ژنراتور شما به خوبی کار کند.

مسدود شدن مسیر سوخت

ممکن است به دلایل مختلفی سوخت به صورت مناسب و کافی به دیزل ژنراتور نرسد. یکی از مهمترین این دلایل، مسدود بودن مسیر سوخت است. سوخت از طریق لوله هایی به موتور دیزل می رسد. مسدود شدن این مسیر می تواند، مانع رسیدن سوخت به دیزل ژنراتور شود و مصرف سوخت دیزل ژنراتور را هم افزایش دهد.

مصرف سوخت دیزل ژنراتور تتاپاور

مصرف سوخت دیزل ژنراتور چقدر است؟


مطالعه بیشتر

ممکن است به دلایل مختلفی سوخت به صورت مناسب و کافی به دیزل ژنراتور نرسد. یکی از مهمترین این دلایل، مسدود بودن مسیر سوخت است. سوخت از طریق لوله هایی به موتور دیزل می رسد. مسدود شدن این مسیر می تواند، مانع رسیدن سوخت به دیزل ژنراتور شود و مصرف سوخت دیزل ژنراتور را هم افزایش دهد.

نشت روغن، سوخت یا مایع خنک کننده

اگر به طور مدام متوجه می شوید که سطح مایعات دیزل ژنراتور کاهش می یابد، احتمالاً نشتی علت آن است. در طول تعمیر و نگهداری معمول، همیشه پمپ ها، مخزن و خطوط انتقال سوخت را از نظر وجود ترک بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز در حالت مناسب قرار دارد.

حرکت میل لنگ که به حذف گازهای ناخواسته از موتور کمک می‌کنند، گاهی اوقات باعث نشت روغن می‌شوند. می توانید با نصب یک هواکش چرخشی به جای آن از این نشتی جلوگیری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با کارشناسان تتاپاور تماس بگیرید.

اگر سیستم پمپ شما از کار بیفتد یا مخزن سوخت را بیش از حد پر کنید، ممکن است نشت سوخت رخ دهد. همیشه مطمئن شوید که باک را تا سطوح صحیح پر می کنید و کل سیستم سوخت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز آب بندی شده است.

خرابی شلنگ بخاری

برخی از رایج ترین نشت های مایع خنک کننده ناشی از خرابی شلنگ بخاری آب دیزل ژنراتور است. بسیاری از دیزل ژنراتورها به یک بخاری برقی مجهز هستند که در هنگام خاموش بودن دستگاه، آب موجود در سیستم خنک کننده را گرم نگه می دارد. این کار باعث می شود که دیزل ژنراتور راحت تر روشن شود. علاوه بر آن گرم بودن نسبی دیزل ژنراتور قبل از استارت باعث می شود که بعد از روشن شدن دیزل ژنراتور، شوک کمتری به تجهیزات دستگاه وارد شود. این موضوع عمر دستگاه را بسیار افزایش می دهد.

شیلنگ هایی که آب بخاری را به دیزل ژنراتور می رسانند، به سرعت تحت دمای شدیدی که در بخاری ایجاد می شود، فرسوده می شوند. شلنگ های فرسوده اجازه می دهد تا مایع خنک کننده به سایر نقاط دستگاه نشت کند. از آنجایی که دمای بالا می تواند به شیلنگ های لاستیکی آسیب برساند، بهتر است از شیلنگ های سیلیکونی استفاده کنید و هر سه تا چهار سال یکبار آنها را تعویض نمایید.

دیزل ژنراتور بیش از حد داغ می کند!

اگر دیزل ژنراتور شما بیش از حد داغ می شود، ممکن است سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور به خوبی کار نمی کند. مایع خنک کننده سیالی است که ژنراتور شما را با پراکنده کردن گرما در سرتاسر موتور در دمای ایده‌آل نگه می‌دارد تا قطعات در سرما یخ نزنند یا در فصل گرم بیش از حد گرم نشوند. دیزل ژنراتور شما دمای بالایی تولید می کند که مایع خنک کننده با آن مقابله می کند.

هنگامی که سیال در تماس دائمی با موتور دیزل، در دماهای بالا باشد، آب موجود در مایع خنک کننده به مرور زمان تبخیر می‌شود. این عامل باعث کاهش سطح مایع خنک کننده در دیزل ژنراتور می شود. تعمیر و نگهداری و بازدید های دوره ای معمول، از جمله بررسی سطح مایع، می تواند اطمینان حاصل کند که موتور شما مایعات مورد نیاز خود را به میزان کافی دارد.

سیستم خنک کننده در دیزل ژنراتور تتاپاور

انواع سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور را می شناسید؟


مطالعه بیشتر

اگر سطح مایع خنک کننده دیزل ژنراتور شما مناسب است، اما همچنان دیزل ژنراتور بیش از حد داغ می شود، این ممکن است نشانه‌ ی مشکل دیگری باشد، مانند فرسودگی شیلنگ‌ها و تسمه‌های محرک یا کثیف شدن مایع خنک کننده که هسته رادیاتور را مسدود کرده است.

شما اغلب می توانید با انجام تعمیر و نگهداری و بازدید منظم از دستگاه از نشت روغن، سوخت یا مایع خنک کننده جلوگیری کنید. با این حال، مهم است که هنگام عیب‌یابی مشکلات دیزل ژنراتور، انواع قطعات و سطوح سیال را بررسی کنید تا بتوانید از سطح پایین روغن، مایع خنک کننده و سوخت جلوگیری کنید.

انباشت رطوبات در اگزوز

انباشت رطوبات عامل دیگری است که باعث ناکارآمدی دیزل ژنراتور می شود. این مورد زمانی اتفاق می افتد که مایعاتی مانند روغن، گازوئیل نسوخته و آب متراکم شده در سیستم اگزوز جمع شده و به صورت یک ماده تیره و غلیظ از آن خارج می شود.

می توانید با سوزاندن سوخت اضافی، مشکل انباشته شدن رطوبات را برطرف کنید. برای حل این مشکل راه های دیگری هم وجود دارد که می توانید از کارشناسان تتاپاور درباره ی آن اطلاعات کافی را کسب نمایید. البته این معمولاً مشکلی است که فقط در مورد دیزل ژنراتور ها رخ می دهد و در ژنراتور گازی ما این مشکلات را نداریم. به هرحال وقتی صحبت از کاهش توان نامی دیزل ژنراتور می شود، اغلب مشکل همین مورد است.

تمام شدن ناگهانی گازوئیل در دیزل ژنراتور

تمام شدن ناگهانی سوخت یک مشکل رایج برای ژنراتورهای دیزلی و گاز طبیعی است. نشانگرهای سطح سوخت، گاهی اوقات ممکن است سطح سوخت را درست نشان ندهند، که منجر به مصرف تمام سوخت دیزل ژنراتورها بدون اطلاع شما می‌شود.

سنسورهای  مکانیکی تشخیص سطح سوخت ممکن است گیر کنند، یا فیلترهای سوخت ممکن است با لجن مسدود شوند و از نمایش دقیق سطح سوخت توسط دیزل ژنراتور یا استفاده از تمام سوختی که شما تهیه کرده اید جلوگیری کنند.

برای کمک به جلوگیری از این مورد، قبل از هر بار استفاده از دیزل ژنراتور، سطح سوخت دیزل ژنراتور خود را به صورت دستی بررسی کنید. همچنین بهتر است در محل، منابعی برای دخیره گازوئیل، برای سوخت گیری در مواقع ضروری داشته باشید. در نهایت، مطمئن شوید که فیلترها و خطوط سوخت خود را از نظر آلودگی هایی مانند خاک و آب بررسی کرده اید.

هشدار سطح سوخت بالا در دیزل ژنراتور

پر شدن بیش از حد مخزن سوخت می تواند منجر به چندین مورد از مشکلات فوق شود. هشدارهای سطح سوخت زمانی که سطح سوخت بیش از حد بالا است فعال می شود و به شما می گوید برای جلوگیری از پر شدن بیش از حد باک، سوخت گیری را متوقف کنید.

در حالی که این یک ویژگی مفید و معمولاً دقیق است، در موارد نادر، این امکان وجود دارد که با انبساط حرارتی طبیعی سوخت – مانند روزهای بسیار گرم – هشدار سوخت بالا، ممکن است به غیر ضرورت فعال شود.

api در روغن دیزل ژنراتور تتاپاور

رتبه API در روغن موتور دیزل ژنراتور چیست؟


مطالعه بیشتر

ممکن است با کاهش سطح سوخت به سطح مناسب، زنگ هشدار خود به خود متوقف شود. در غیر این صورت، اگر کارشناس تایید می کند که مشکلی برای دیزل ژنراتور پیش نمی آِد می توانید تا زمان بررسی کامل تر، فقط به صورت موقت، زنگ هشدار سطح بالای سوخت را به صورت دستی غیر فعال کنید.

حل تمام مشکلات رایج در دیزل ژنراتور شما در تتاپاور

ما در شرکت تتاپاور به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های تامین کننده دیزل ژنراتور در کشور، خدمات ارزنده ای را به صاحبان دیزل ژنراتور ارائه می دهیم. خدماتی مانند سرویس های دیزل ژنراتور، تعمییرات دیزل ژنراتور، فروش انواع دیزل ژنراتور نو و حتی انواع دیزل ژنراتور دست دوم و … از خدمات ما به حساب می آیند. این خدمات برای تمام عزیزان در سراسر کشور در دسترس می باشد.

شرکت تتاپاور به عنوان شرکتی که چند گواهی نامه دانش بنیان را کسب کرده است، همواره تلاش نموده بهترین محصولات و بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه نماید. در هر لحظه از شبانه روز شما می توانید با تیم پشتیبانی ما تماس حاصل نمایید و از خدمات مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

اشتراک گذاری صفحه


Instagram


Whatsapp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *