قیمت دیزل ژنراتور خانگی چقدر است؟

نبود برق برای هر خانه ای یک کابوس محسوب می شود. قطعی برق به مدت طولانی می تواند عواقب زیادی را به همراه داشته باشد. یک یخچال پر از مواد غذایی فاسد، یکی از این عواقب به شمار می رود. در این مواقع راه حل مناسب دیزل ژنراتور است. در مقالات قبلی ویژگی های موتور ژنراتور خانگی مناسب را بررسی کردیم. در این مقاله تلاش می کنیم تا حدود قیمت دیزل ژنراتور خانگی را با هم مشخص کنیم.

خوشبختانه امسال قطعی برق در تابستان و در کشور ما، نسبت به سال های قبل، خیلی کمتر و تقریبا صفر بود. برای کشورهایی مثل آمریکا موضوع فرق دارد. بسیاری از ایالت های آمریکا مخصوصا ایالت های ساحلی که در معرض طوفان های سالانه قرار دارند؛ دچار قطعی های گسترده برق می شوند. این قطعی ها چون که ناشی از خرابی سیستم های توزیع برق است، معمولا بسیار طولانی می شوند. به همین دلیل است که در این کشور خرید دیزل ژنراتور برای خانه امری رایج و لازم است.

قیمت دیزل ژنراتور خانگی چقدر است؟ 1

موضوع این مقاله برگرفته از یک وبسایت آمریکایی است. در این مقاله هزینه های خرید و راه اندازی دیزل ژنراتور خانگی و درواقع قیمت دیزل ژنراتور خانگی مورد بررسی قرار گرفته است. قیمت ها به دلار است و ما هم این قیمت ها را تبدیل به ریال نمی کنیم.

منظور از این کار این است که اولا با توجه به متغیر بودن قیمت دلار در کشور ما، اینکه قیمت ها در این مقاله به دلار باشد، تقریبا آن را برای هر زمانی قابل استفاده می کند. دوما هدف از این مقاله به دست آوردن یک مقیاس کلی برای مخاطب می باشد.

خواننده می تواند در هر زمان خودش با تبدیل قیمت ها به ریال ، حدود هزینه تقریبی برای دیزل ژنراتور مطابق با نیاز خود را محاسبه کند.

البته یک نکته هم لازم به ذکر است که برای محاسبه هزینه تمام شده برای خرید یک دیزل ژنراتور، هزینه های انتقال و گمرک را هم باید در نظر بگیرید؛ و یا می توانید با برقراری تماس با شرکت تتاپاور، راحت از همه، قیمت دیزل ژنراتور متناسب با نیاز خود را از متخصصین ما سوال نمایید.

دیزل ژنراتورهایی که برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرند، انواع مختلف دارند. بزرگ ترین مدل این دیزل ژنراتورها توانایی دارند که برق مورد نیاز کل یک خانه را تامین نمایند. این دیزل ژنراتورها به تابلو برق مرکزی و اصلی خانه متصل می شوند و با قطع شدن برق، به صورت خودکار شروع به کار نموده و برق خانه را تامین می نمایند. قیمت خرید و راه اندازی این دیزل ژنراتورها بسته به مدل و قدرت ان ها بین ۶۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ دلار هزینه دارد.

از این مبلغ، هزینه ای بین ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ قیمت دیزل ژنراتور خانگی بوده و هزینه ای بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ قیمت نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور خانگی است. این نکته را هم در نظر داشته باشید که دیزل ژنراتور برای کار کردن هم احتیاج به سوخت و … دارد. هزینه سوخت و سایر قطعات مصرفی مانند فیلترهای دیزل ژنراتور ، روغن دیزل ژنراتور و … هم هزینه ی روزانه بین ۵۰ تا ۱۵۰ دلار را به همراه خواهد داشت.

نکته ای در اینجا لازم است بیان شود که هزینه راه اندازی در ایران بسیار کمتر از آمریکا است. بسیاری از شرکت ها که خدمات دیزل ژنراتور را ارائه می دهند، در ایران تقریبا برای نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور هزینه ای دریافت نمی کنند. هزینه های خدماتی موضوعی است که در کشورهای اروپایی و آمریکا کلا بالا است. پس این هزینه را می توانید در نظر نگیرید.

قیمت دیزل ژنراتور خانگی چقدر است؟

اگر نمی خواهید برای خرید یک دیزل ژنراتور، هزینه ی زیادی را متقبل شوید، دیزل ژنراتور های کوچک تر خانگی وجود دارد که می توانید از آن ها برای تامین برق مورد نیاز بخشی از خانه خود استفاده کنید. ممکن است فردی در هنگام قطع برق، فقط نیاز داشته باشد که برق روشنایی و چند دستگاه کوچک را تامین نماید در این صورت کافیست که فقط برای خرید یک دیزل ژنراتور خانگی با قیمت پایین هزینه کند.

قیمت دیزل ژنراتور خانگی چقدر است؟ 2

در جدول زیر قیمت حدودی دیزل ژنراتورهای خانگی کوچک را آورده ایم. همچنین در این جدول بررسی نموده ایم که هر کدام چقدر توانایی دارند و برق مورد نیاز چه قسمت هایی از خانه را می توانند تامین کنند.

قدرت دیزل ژنراتور

قیمت دیزل ژنراتور

توانایی تامین برق دیزل ژنراتور

۲ الی ۵ کیلووات

۲۷۵ تا ۱۴۰۰ دلار

چند چراغ و یک دستگاه مانند یک یخچال کوچک

۷ الی ۱۰ کیلووات

۲۲۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار

حدود ۱۰ چراغ، چند دستگاه و پمپ سامپ

۱۳ الی ۱۶ کیلووات

۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار

تامین برق خانه حدودا ۱۴۰ متری

۱۷ الی ۲۰ کیلووات

۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار

تامین برق خانه حدودا ۱۴۰ الی ۲۸۰ متری

۲۲ الی ۲۵ کیلووات

۴۵۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار

تامین برق خانه حدودا ۲۵۰ الی ۵۰۰ متری

۳۰ الی ۴۸ کیلووات

۱۰۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ دلار

تامین برق خانه های بزرگ و لوکس یا نمایشگاه ها و کارگاه های کوچک صنعتی

در این مقاله تلاش کردیم یک دید کلی درباره قیمت دیزل ژنراتور خانگی برای شما به وجود بیاوریم. اما برای کسب قیمت دقیق دیزل ژنراتور خانگی متناسب با نیاز خود کافیست فقط با ما در شرکت تتاپاور تماس بگیرید. شرکت تتاپاور، شرایط فروش ویژه برای خرید انواع موتور ژنراتور دارد که کارشناسان این شرکت آماده اند درباره آن ها نیز اطلاعات لازم را به شما ارائه دهند.

اشتراک گذاری صفحه

مهندس صالحه جمعه زاده

مهندس صالحه جمعه زاده

سمت: مدیر فروش و بازاریابی شرکت تتاپاور
تحصیلات: کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *