تولید کنندگان انواع موتور برق با توجه به عوامل موثر بر قیمت موتور برق سطح قیمت تولیدات خود را معین می کنند. موارد مختلفی وجود دارند که باعث می شوند تا شما انواع گوناگون این نوع دستگاه های مولد برق را با قیمت های متفاوت خریداری کنید. انواع موتور برق دستگاه هایی بسیار مفید و ضروری هستند که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. اغلب این ویژگی ها به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر قیمت موتور برق در نظر گرفته می شوند. بنابراین این نکته که مایل به خرید کدام نوع موتور برق هستید، حدود هزینه ای را که باید پرداخت نمایید مشخص خواهد کرد.

مطالعه بیشتر: آشنایی با قیمت انواع موتور برق

عوامل موثر بر قیمت موتور برق کدام است؟

عوامل موثر بر قیمت موتور برق دارای تنوع بسیار زیادی است. چرا که با در نظر گرفتن هر کدام از خصوصیات این نوع دستگاه ها می توان موردی موثر بر قیمت موتور برق را پیدا کرد. در واقع با توجه به جزییات موجود در هر بخش از موتور برق موردی وجود خواهد داشت که می تواند روی قیمت این نوع دستگاه اثر بگذارد. برخی از مهم ترین عوامل موثر در قیمت موتور برق عبارت هستند از؛

  • توان خروجی موتور برق
  • نوع دستگاه مولد برق
  • برند موتور برق
  • کشور سازنده دستگاه
  • مرکز فروش موتور برق

توان خروجی موتور برق

توان خروجی موتور برق

توان خروجی موتور برق یکی از موارد فوق العاده مهمی است که در زمان خرید موتور برق باید مورد بررسی قرار دهید. چرا که اگر یک دستگاه با توان خروجی مناسب را برای فعالیت مدنظر خود تهیه نکنید قطعاً کل هزینه صرف شده را تلف کرده اید. بنابراین حتماً باید دستگاهی را خریداری نمایید که توان خروجی آن متناسب با نیازهای شما در رابطه با تهیه میزان برق مصرفی باشد. همین ویژگی یکی از عوامل موثر بر قیمت موتور برق محسوب می شود. به این صورت که به هر اندازه یک موتور برق دارای توان خروجی بیش تری باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود..

نوع دستگاه مولد برق

انواع موتور برق با در نظر گرفتن همه خصوصیت هایی که باعث تفاوت آن ها شده است، دارای قیمت های مختلف هستند. به عنوان نمونه می توان به ۲ مورد زیر اشاره کرد:

مطالعه بیشتر: آشنایی با انواع موتور برق

وجود و یا عدم وجود کانوپی

وجود و یا عدم وجود کانوپی یکی از مواردی است که قیمت موتور برق را تحت تأثیر قرار می دهد. کانوپی یا صدا خفه کن (سایلنسر) یکی از لوازم جانبی فوق العاده کاربردی و مهم برای موتور برق های مختلف به شمار می آید. این نوع لوازم جانبی به قدری می تواند مفید باشد که حتی برای برخی از فضاها استفاده از آن کاملاً ضروری محسوب می شود. فضاهایی مانند مناطق مسکونی از جمله این موارد به حساب می آیند.

نوع سوخت مصرفی موتور برق

یکی دیگر از نمونه هایی که به عنوان عوامل موثر بر قیمت موتور برق در نظر گرفته می شود، نوع سوخت مصرفی موتور برق است. به عنوان مثال، در بین انواع موتور برق ها آن هایی که با بنزین کار می کنند دارای قیمت پایین تری هستند. اما در عین حال باید این نکته را نیز مورد توجه قرار دهید که این نوع موتور برق ها از توان بالایی برخوردار نیستند. بنابراین این نوع دستگاه ها برای فعالیت هایی که مصرف برق بالایی دارند مناسب نخواهند بود. در عوض، موتور برق های بنزینی یکی از گزینه های بسیار عالی برای استفاده در منازل و ویلاها محسوب می شوند.

برند موتور برق​

برند موتور برق

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت موتور برق برندها هستند. برندها عموماً از مواردی محسوب می شوند که هر اندازه معروف تر و شناخته شده تر باشند، قیمت آن ها نیز بالاتر است.

کشور سازنده دستگاه

کشور سازنده یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت موتور برق به شمار می آید. مثلاً موتور برق هایی که متعلق به کشور چین هستند در مقایسه با موتور برق های تولیدی سایر کشورهای تولید کننده قیمت پایین تری دارند. نمونه دیگری که می توان اشاره کرد، موتور برق های تولید کشور انگلیس و کشور آلمان است. در بین موتور برق های تولیدی این دو کشور، موتور برق های تولید کشور انگلیس گران تر هستند. چون دستگاه های مولد برق تولیدی کشور انگلیس در مقایسه با تولیدات کشور آلمان کیفیت و کارایی بالاتری دارند.

مرکز فروش موتور برق

در بسیاری از مواقع خریداران نقش بزرگ مرکز فروش موتور برق را به عنوان یکی از عوامل موثر بر قیمت موتور برق نادیده می گیرند. در حالی که انتخاب یک فروشگاه معتبر فوق العاده در به صرفه خرید کردن شما اثرگذار خواهد بود. مثلاً فروشگاه هایی نظیر گروه نیروگاهی تتاپاور که خود تولید کننده هستند، بهترین مرکز فروش موتور برق محسوب می شوند. برخی از ویژگی های ارزشمند این نوع مراکز فروش شامل موارد زیر می شود؛

فروش موتور برق با ارزان ترین قیمت؛ این مجموعه ها محصولات را تقریباً با قیمت به صرفه تولید به مصرف به مشتریان خود عرضه می کنند. چرا که خود آن ها تولید کننده هستند و هیچ واسطه ای نیز در فرایند فعالیت های آن ها وارد نمی شود.

  • فروش محصولات دارای بالاترین کیفیت
  • فروش محصولات اصل و غیر تقلبی
  • فروش انواع موتور برق سالم و بدون نقص

توجه به عوامل موثر بر قیمت موتور برق زمان خرید آن​

بررسی انواع موتور برق

یکی از نکات بسیار مهمی که در زمان خرید موتور برق باید به آن توجه کنید، عوامل موثر بر قیمت موتور برق است. شناخت معیارهای تعیین کننده قیمت این نوع دستگاه ها می تواند به خرید شما کمک بزرگی کند. چرا که با در نظر گرفتن تشابهات و تفاوت های بین موتور برق ها با سطح قیمت متفاوت، می توانید بهترین تصمیم را بگیرید. تنها کافی است به ترتیب زیر عمل کنید؛

  1. ویژگی هایی که از موتور برق مورد نظر خود به خصوص از لحاظ کارایی و امکانات انتظار دارید را در یک لیست بنویسید. بهتر است در نوشتن این لیست عوامل موثر بر قیمت موتور برق را نیز در نظر داشته باشید. مثلاً اگر با موتور برق بنزینی که ارزان تر تمام می شود، به منظور خود می رسید، این نوع موتور برق ها را انتخاب کنید.
  2. قیمت انواع مختلف موتور برق هایی را که دارای این ویژگی ها هستند، پیدا کنید.
  3. موتور برق هایی که از لحاظ قیمت با بودجه شما هماهنگ هستند را در یک لیست قرار دهید.
  4. بهترین موتور برق یا در واقع بهترین قیمت موتور برق را از بین موتور برق های داخل لیست خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *