خاموش کردن اضطراری دیزل ژنراتور

خاموش کردن اضطراری دیزل ژنراتور

برای متوقف کردن دیزل ژنراتور در مواقع اضطراری مستقیم برق رو قطع میکنید؟ در چه مواقعی باید از خاموش کردن اضراری دیزل ژنراتور استفاده کنیم؟ در ادامه تلاش کردیم پاسخی برای این دو پرسش مهم پیدا کنیم.

در حین استفاده از مجموعه دیزل ژنراتور، به دلیل سهل انگاری اپراتورها در تعمیر و نگهداری یا کار بیش از حد، شرایط غیر منتظره ای به وجود می آید که به شرح زیر است:

  • در حین کار، ناگهان صدای دیزل ژنراتور تغییر می کند.
  • فشار روغن کاهش می یابد یا کلا صفر می شود. این امکان وجود دارد که پمپ روغن، آسیب دیده باشد و نیاز به توقف اضطراری باشد.
  • سرعت دور موتور را چک کنید، اگر سرعت به طور خودکار افزایش یابد یا بالا بماند ممکن است سریعا احتیاجح به توقف اضراری دیزل ژنراتور باشد.
  • پس از مدتی کارکردن، دمای ژنراتور به شدت افزایش می یابد. دلیل آن عمدتاً ضعیف بودن سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور است.
  • صدای دیزل ژنراتور، باید واضح و خوش آهنگ باشد. در صورت وجود هر گونه صدای غیرعادی یا صدای ضربه زدن بر روی بلوک سیلندر، خاموش شدن اضطراری و بررسی لازم است.
  • در صورت وجود نشت روغن، نشت آب و سایر مشکلات در خط لوله روغن، خاموش شدن اضطراری و بازرسی نیز مورد نیاز است.
  • هنگامی که دیزل ژنراتور خراب می شود، در اسرع وقت آن را متوقف و بررسی کنید تا از آسیب جبران ناپذیر به دستگاه جلوگیری کرده و آسیب به دستگاه را به حداقل برسانید.
  • دمای آب خنک کننده بیش از ۹۹ درجه سانتیگراد است، ژنراتور باید فورا متوقف شود.
  • سیلندرها، پیستون ها، گاورنرها و سایر قطعات متحرک گیر کرده اند.
  • هنگامی که ولتاژ ژنراتور از میزان حد اکثر، تجاوز می کند.
  • در صورت آتش سوزی یا نشت برق و سایر خطرات طبیعی.
  • مجموعه دیزل ژنراتور شدیدا و بیشتر از حد معمول دچار لرزش شده است (بسیار بیش از مقدار مجاز).

ژنراتور دچار جرقه های عجیب و بزرگ شده است.

خاموش کردن اضطراری دیزل ژنراتور

خاموش کردن اضطراری دیزل ژنراتور

هنگامی که یکی از شرایط فوق در دیزل ژنراتور رخ می دهد، عملیات خاموش شدن اضطراری باید سریعا اجرا شود. دیزل ژنراتور خود دارای یک دکمه توقف اضطراری است، اگر یکی از شرایط فوق اتفاق افتاد، دکمه توقف اضطراری را فشار دهید. اگر دیزل ژنراتور قدیمی تر است می توانید اهرم مربوط به پمپ سوخت دیزل ژنراتور را روی حالت خاموش قرار دهید.  دیزل ژنراتور به سرعت بار را قطع می کند و بلافاصله دریچه گازوئیل را می بندد. در این حالت است که دیزل ژنراتور متوقف می شود.

وقتی کلید توقف اضطراری زده می شود، چراغ توقف اضطراری  روشن می شود. در حالی که چراغ قرمز “توقف اضطراری” روشن است. باید دوباره دکمه را فشار دهید تا سیگنال توقف اضطراری حذف شود. در غیر این صورت دیزل ژنراتور روشن نمی شود.

البته همیشه نیاز به خاموش کردن دیزل ژنراتور به صورت اضطراری و ناگهانی نیست. این مدل خاموش کردن دیزل ژنراتور مانند آن است که رایانه منزل را برای خاموش کردن از برق بکشیم! در اینجا هم همانثدر و حتی بیشتر میتواند آسیب در انتظار دیزل ژنراتور ما باشد.

اپراتور های با تجربه و آموزش دیده قبل از بروز اتفافات فوق می توانند با بررسی نشانه ها مانع بروز آن ها شوند.

در واقع، تمام خطاها همیشه قبل از خراب شدن قطعات یدکی یا آسیب به موتور، به اپراتورها یک سیگنال هشدار می دهد. بنابراین اپراتورها باید باهوش باشند و متوجه علائم هشدار (افت ناگهانی فشار روغن، صدای غیرعادی و غیره)در این صورت حتی می توانند به صورت عادی دیزل ژنراتور رااز مدار خارج کرده و خاموش نمایند تا بررسی های بعدی و تعمیرات احتمالی درباره ی دیزل ژنراتور انجام شود. حتی ممکن است احتیاج به متخصص باشد تا در زمینه اورهال دیزل ژنراتور خدماتی را به ما ارائه کند.

خاموش کردن اضطراری با خاموش کردن عادی متفاوت است

در پروسه خاموش کردن اضطراری دیزل ژنراتور، هنگامی که اپراتور متوجه شد که یک مشکل جدی، در مجموعه دیزل وجود دارد، می تواند دکمه توقف اضطراری صفحه کنترل را فشار دهد تا دستگاه فورا متوقف شو. همانطور که گفتیم، اگر شرایط خاصی وجود ندارد، ما در شرکت تتاپاور، توصیه می کنیم که دستگاه را از طریق دکمه توقف اضطراری متوقف نکنند.

در پروسه خاموش کردن عادی دیزل ژنراتور، قبل از توقف دیزل ژنراتور، ابتدا باید بار از روی دستگاه برداشته شود. سپس، دسته سوئیچ پمپ سوخت، چرخانده شده و جریان سوخت قطع گردد. در این حالت دیزل ژنراتور به آرامی خاموش می شود.

چه خاموش شدن عادی باشد و چه اضطراری، عملکرد صحیح خاموش شدن برای دیزل ژنراتور بسیار مهم است.

اشتراک گذاری صفحه

2 پاسخ

  1. سلام
    سیستم مانیتورینگ قابلیت خاموش کردن خودکار موتور ژنراتور رو داره؟
    بنده مزرعه ماینر دارم و میخواستم بدونم در صورتی که دستگاه به مشکل بخوره سیستم مانیتورینگ میتونه خودکار موتور رو خاموش کنه یا خیر؟

    1. با سلام
      بله شما میتوانید از راه دور وضعیت موتور ژنراتور خود را مشاهده نمایید
      و در صورت وجود هرگونه خطا در موتور ژنراتور اخطار اولیه توسط سیستم به شما داده میشود و حتی در صورتی که به این خطاها توسط کاربر توجهی نشود سیستم به صورت خودکار موتور ژنراتور را خاموش میکند تا از بوجود آمدن مشکل های احتمالی و همچنین از بوجود آمدن خسارت بیشتر جلوگیری می کند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *